کدخبر : 3906
یکشنبه 18 سپتامبر 2016 - 11:17
فاقددیدگاه

“آیت” مردمی بودن را در عمل مشق نمود

مهدی کاکاخانی: jammak.ir / بیشتر ما فکر می کنیم همیشه بایستی زندگی بر وفق مراد پیش برود و هیچگاه هم به این مساله توجه نداریم که در صفحات بعدی شناسنامه ی ما یک برگ هم برای درج تاریخ فوت اختصاص یافته و چه بخواهیم و چه نخواهیم روزی باید آنجا هم یک مهر “فوت شد” زده شود.

اما در این بین هم هستند کسانی که به درستی این روز را درک کرده و از همان ابتدا برای روز واقعه سرمایه گذاری می کند. سرمایه گذاری از نوع همدلی و همزبانی که در چند کلمه خلاصه می شود؛ “با مردم بودن”

“آیت فرجی” به درستی برای روز واقعه با مردم بودن را در عمل مشق نموده بود. او ایلیاتی زاده ای بود که انسان بودن را فراتر از چارچوب و قوانین محدود کننده ایل تعریف کرده بود و همین شد که بعد از فوتش دایره ی غم ها فراتر از یک جغرافیا پهن شد و اشک های زیادی برای کوچ همیشگی اش جاری گشت.

آیت فرجی که در سراسر عمرش، هنر خدمت رسانی به هم نوعان و تکریم مردم را به درستی فرا گرفته بود، با وجود موقعیت های متعدد در کسوت مدیر اجرایی، فعال سیاسی و همچنین مجهز به تریبون رسانه هیچگاه نفس خود را اسیر تعلقات دنیوی ننمود.

کوچ ابدی “حاج آیت”  برای همه دوستدارانش ضایعه بزرگی بود. خیلی ها برای فقدانش بی تابی می کنند و خیلی ها جای خالی او را با جان و دل احساس می کنند و این همان رمز ” با مردم بودن” است که فراتر از هر فرمولی انسان ها را جاودانه می کند.

فقدان این مرد بزرگ برای همه ما سخت هست و باور ادامه زندگی بدون انسان هایی که دوستشان داریم و به آنها عادت نمودیم سخت تر هست. اما آنچه که تسکین دهنده هست و آنچه که چراغ را برای فرداهای بهتر پیش روی همه ما روشن می نماید، امید به جایگاه رفیع انسان های نیک سیرت، پاک سرشت و مردم دار در سرای ابدیست که اگراهل دل باشیم و خردمندانه بیاندیشیم برای با مردم بودن و مردمی زیستن جای هیچ بهانه ای باقی نمی گذاریم. کاری که “آیت فرجی” به درستی مسیرش را پیدا کرده بود.

“حاج آیت” روحت شاد و یادت گرامی باد.

 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.