کدخبر : 2450
دوشنبه 6 ژوئن 2016 - 23:22
فاقددیدگاه

رفع مشکل واحدهای صنعتی و معدنی اولویت اصلی دولت یازدهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: عزم دولت تدبیر برای رفع مشکل واحدهای تولیدی جدی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: عزم دولت تدبیر برای رفع مشکل واحدهای تولیدی جدی است.

حشمت اله عسگری روز دوشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: اکنون بسته های حمایتی بسیار خوبی با در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی ارائه شده و تمام دست اندرکاران دولتی و بانکها در راستای رفع مشکلات واحدها دست بکار شده اند.

وی توضیح داد: استمهال و تقسیط مجدد بدهی ها، بخشش های مالیاتی، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و همچنین پیگیری های مکرر کارشناسان برای رفع موانع تولید روال روزمره پیگیری ها و انجام امور در بخش های مرتبط دستگاه های اجرایی بخش اقتصادی است.
وی افزود: از آنجایی که مصوبات ستاد تسهیل لازم اجرا بوده و شنیدن و در جریان قرار گرفتن مشکلات واحدهای تولیدی از زبان مجریان طرح ها به صورت مکرر انجام می گیرد می توان با ارائه راهکارهای مناسب گره گشای بسیاری از مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی بود.
عسگری گفت: صاحبان واحدهای تعطیل پس از بیان مشکلات واحد خود با همراهی مسئولین و بانک ها می توانند نسبت به احیای واحد خود اقدام کنند.
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به دستگاه ها ابلاغ شده و عملکردهای آنان مبتنی بر همین سیاست ها پیگیری و نظارت می شود تا بتوانیم نهایت استفاده را از وضع موجود کنیم.
معاون استاندارایلام گفت: همه تلاش و هم و غم مسئولان کشوری و ارشد استانی رفع مشکلات پیش پای تولید، اشتغال مولد و به جریان انداختن چرخ های صنعت کشور است تا بتوانیم اقتصاد پویا و رو به رشدی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، در این نشست صاحبان ۱۶ طرح شامل طرح های شن و ماسه، پویا نخ، آجر نقشینه، رب شادان، کفش گالیش، شرکت گاز و… به بیان مسائل و مشکلات طرح های خود پرداختند که بسیاری از طرح ها با موافقت بانک ها مبنی بر استمهال و تقسط مجدد بدهی ها همراه شد.
این در حالی است که با همراهی مدیرکل امور مالیاتی ایلام و با توجه به مصوبه اخیر مبنی بر بخشش جرائم مالیاتی تا شهریور ماه جاری چند طرح نیز با بخشش جرائم مالیاتی مواجه شدند.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.