کدخبر : 2453
دوشنبه 6 ژوئن 2016 - 23:31
فاقددیدگاه
استاندار ایلام در دیدار با وزیر کشور مطرح نمود؛

ایلام نیازمند اعتبارات ویژه اربعین است

استاندار ایلام در دیدار با وزیر کشور ضمن تاکید بر ویژه دیده شدن ایلام در پیاده‌روی اربعین و اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های استان برای خدمت بیشتر و بهتر به زائران عتبات آخرین وضعییت پارک بلوط را نیز تشریح کرد.

استاندار ایلام در دیدار با وزیر کشور ضمن تاکید بر ویژه دیده شدن ایلام در پیاده‌روی اربعین و اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های استان برای خدمت بیشتر و بهتر به زائران عتبات آخرین وضعییت پارک بلوط را نیز تشریح کرد.

به گزارش جامک به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، «محمدرضا مروارید» در دیدار با «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور با اشاره به کمبود فضای سبز شهری در این استان اظهار کرد: تکمیل پارک جنگلی بلوط در منطقه «چغاسبز» ایلام یکی از اولویت‌های مدیریت استان است.

وی بابیان اینکه طرح ساماندهی پارک جنگلی بلوط در منطقه «چغاسبز» شهر ایلام در حال انجام است، اظهار کرد: این منطقه قبل از احداث پارک جنگلی چغاسبز به یک مدفن زباله شهری تبدیل‌شده بود و در ایام جنگ هم یک توپ ضد هوایی در آن مستقر بود که بعد از جنگ ساماندهی این پارک در دستور کار قرار گرفت اما تا سال گذشته اقدام مهمی در آن صورت نگرفته بود تا اینکه تصمیم به بازنگری در اجرای طرح و عملیاتی کردن آن گرفته شد.

استاندار ایلام بابیان اینکه همه دستگاه‌ها با استفاده از منابع موجود برای ساخت این پارک پای‌کار هستند، افزود: در حال حاضر فضای سبز شهری جوابگوی نیاز مردم نیست و لاجرم این مجموعه نیاز به ساماندهی دارد.

مروارید ادامه داد: سازمان‌دهی بسیار خوبی در بین دستگاه‌های دخیل در اجرای این طرح وجود دارد و این سازمان‌ها ازجمله راه و شهرسازی و شرکت‌های آب، برق و گاز بدون اختصاص اعتبار و فقط با منابع موجود کار می‌کنند و تاکنون صد عدد جایگاه نشیمن، صد عدد سطل زباله، صد عدد آلاچیق، صد عدد کباب‌پز و منقل گازی و ۶ جایگاه سرویس بهداشت با ۲۴ چشمه در آن ایجادشده و در آینده یک باب مسجد نیز در منطقه ساخته خواهد شد.

وی بابیان اینکه این پارک در فضایی ۶۰ هکتاری ساخته خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر فضای سبز در استان بسیار پایین است و تمام فضای سبز ایلام بسیار کمتر از فضای این پارک است و به دلیل دسترسی آسان به پارک و نقش آن در پر کردن اوقات فراغت مورد استقبال عمومی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با احداث پاسگاه در این پارک امنیت را برای مردم تأمین می‌کند، تصریح کرد: سوپرمارکت‌هایی با مالکیت منابع طبیعی در این پارک ایجاد و به اشخاص واگذار خواهد شد، همچنین اماکن ورزشی ازجمله چمن مصنوعی، والیبال ساحلی و اسکیت در این پارک ایجاد خواهد شد.

مروارید با تأکید بر اینکه جاده‌ای به طول ۱۰ کیلومتر برای دسترسی آسان به پارک ایجاد و جدول‌کشی و آب‌نمای آن در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ۲۰ کیلومتر برق‌کشی در منطقه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تأمین آب شرب این پارک در دو جایگاه به ابعاد ۵۰۰ مترمکعب و به خط لوله به طول ۸ کیلومتر آماده و در برخی نقاط برای حفاظت از جنگل‌ها و زیباسازی و محدود کردن ورود غیرضروری به جنگل نیز فنس‌کشی‌ انجام‌شده است.

مروارید پیشرفت فیزیکی انجام این پارک را بالغ بر ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود آماده کردن آن ۳۰ میلیارد تومان هزینه ببرد.

ایلام نیازمند اعتبارات ویژه اربعین است

مروارید با اشاره به نقش استان ایلام در پیاده‌روی اربعین گفت: استان به سبب نزدیکی به عتبات عالیات و امنیت کامل مرزی از جایگاه و موقعیت ویژه‌ای در تردد زائران برخوردار است که این مهم می‌طلبد تا زیرساخت‌های استان متناسب با حجم تردد زوار توسعه یابند.

وی افزود: استان ایلام به‌شدت نیازمند جذب اعتبارات و توسعه زیرساخت‌ها متناسب با ورود زوار و گردشگران است که باید در برنامه‌ریزی‌های کلی به آن توجه شود.

استاندار ایلام با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های استان خواستار تأمین اعتبارات عمرانی، هزینه‌ای و توسعه زیرساخت‌ها و خرابی‌های ناشی از وقوع سیل، تکمیل زیرساخت‌های اربعین برای سال آینده و همچنین توجه ویژه به استان در توزیع اعتبارات سال جاری شد.
وی گفت: استان ایلام در یک سال گذشته با حوادث و بحران‌های مختلفی ازجمله وقوع خشک‌سالی و کم آبی، زلزله، سیل و غیره روبرو بوده که در کنار این عوامل حضور میلیونی مردم در ایام اربعین در این استان و نیز اجرای انتخابات، مدیریت این استان را در شرایط سخت آزموده که باهمت مردم و درایت مسئولین همه چیز ختم به خیر گردید حال می‌طلبد که با بررسی و شناخت از همه موضوعات استان، وزارت کشور نسبت به اختصاص اعتبارات ویژه به استان ایلام اهتمام لازم را مبذول دارند.

وزیر کشور نیز با قول مساعد به استاندار مبنی بر همکاری در زمینه‌های مختلف و اختصاص اعتبارات لازم، بر تأمین اعتبارات، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های استان ایلام تأکید کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.