کدخبر : 17744
یکشنبه 16 آوریل 2023 - 8:46
فاقددیدگاه

خسارت یک میلیاردی سیل به عشایر ایلام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در بارش های رگباری اخیر، ۱۰۰ راس دام سبک و هشت راس دام سنگین با ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت دیدند

آذرنوش عموزاده بیان کرد: ازجمله زیربخش های حادثه دیده در بارش های رگباری اخیر دام سبک و سنگین، اراضی کشاورزی، واحدهای دامداری، طیور،کلونی های زنبور عسل، شیلات،گلخانه، جاده های عشایری و بین مزارع و تاسیسات تامین آب است.

وی افزود: ۱۰۰ راس دام سبک و هشت راس دام سنگین با ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت دیدند.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به خسارت های وارد شده به اراضی کشاورزی بیان کرد: بیشترین اراضی آسیب دیده در شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر، مهران و ایوان بوده است که سهم اراضی دیم و آبی ۴۰ هزار هکتار با ۶۵۰ میلیارد تومان و اراضی باغی ۴۰۰ هکتار با پنج میلیارد تومان خسارت ثبت شده است. 

عموزاده در ادامه با اشاره به خسارت هایی در بخش واحد های دامداری اضافه کرد: همچنین ۲۵ واحد دامداری روستایی، ۳۰ واحد دامداری عشایری و ۲ واحد دامداری صنعتی نیز بر اثر بارش آسیب دیده است .

وی در ادامه با اشاره به حوزهای کشاورزی خسارت دیده در بخش طیور و کلونی های زنبور عسل گفت: سه هزار و ۵۰۰ کلونی زنبور عسل، سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی و پنج واحد مرغداری گوشتی بر اثر بارش های هفته گذشته خسارت دیده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه  میزان خسارت به جاده های بین مزارع به طول ۶۰۰ کیلومتر ۲۰ میلیارد تومان است افزود : میزان خسارت به جاده های عشایری به طول ۱۵۰ کیلومتر نیز پنج میلیارد تومان است. 

وی در پایان بیان کرد: همچنین چهار واحد گلخانه، ۸۰ ایستگاه پمپاژ، چهار رشته قنات، ۶۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۱۵۰ کیلومتر ایلراه، اراضی با آبیاری تحت فشار با یک هزار هکتار، انتقال آب با کانال و لوله ۱۴۰ کیلومتر و بندها و سازه های آبخیزداری با ۱۵۰ کیلومتر از دیگر حوزه های بودند که در بارش های چند روز اخیرآسیب دیده اند . 

گفتنی است احتمال افزایش این حجم از خسارت در ارزیابی و جمع بندی نهایی وجود دارد. 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.