کدخبر : 9948
سه‌شنبه 26 نوامبر 2019 - 9:02
فاقددیدگاه
مدیرکل دفتر قرآن وزارت آموزش و پرورش:

اجبار دانش آموزان به اقامه نماز خلاف قانون است

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: نواختن زنگ نماز به همه مدارس ابلاغ شده است اما اجبار دانش آموزان به اقامه نماز خلاف قانون است.

محمدرضا مسیب زاده روز دوشنبه در پنجمین اجلاس استانی نماز در ایلام افزود: حضور دانش آموزان در این فریضه اختیاری است اما توقع داریم همه دانش آموزان در این برنامه معنوی حضور یابند.

وی بهترین شیوه دعوت به نماز را حضور اولیا مدارس در این فریضه عنوان کرد و اظهار داشت: مربیان و معلمان مدارس در اقامه فریضه نماز باید پیشگام باشند.

وی به سند جامع توسعه و ترویج فرهنگ نماز اشاره کرد و یادآور شد: در این سند سه اصل مورد توجه قرار گرفته که نخستین آن ترویج نماز با محوریت مدارس است.

مسیب زاده فراگیری در عین اثر بخشی را محور دوم در این زمینه عنوان کرد و گفت: سومین محور نیز اصل توسعه مشارکت و مشارکت پذیری است به این معنا که آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در اجرای امور موفق عمل کند.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر سلامت جامعه را در گروه ترویج فرهنگ نماز بدانیم برای سایر آسیب های اجتماعی نیاز به هزینه نیست.

در پایان این آیین از شماری دستگاه های اجرایی استان نظیر تامین اجتماعی، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل موفقیت در ارزیابی ستاد اقامه نماز استان در زمینه فعالیتهای مرتبط با حوزه نماز در طول سال ۹۷ به عنوان دستگاه برتر و همچنین شماری از فرهنگیان به عنوان فعالان حوزه نماز تجلیل شد./ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.