کدخبر : 9942
سه‌شنبه 26 نوامبر 2019 - 8:34
فاقددیدگاه
پیشرفت 80 درصدی فاز اول برج هنر اسلامی ایلام

پیشرفت ۸۰ درصدی فاز اول برج هنر اسلامی ایلام

مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام از پیگیری این اداره کل برای اجرای فاز دوم این طرح خبر داد.

«علی‌اصغر کاظمی» در بازدید از برج هنر اسلامی شهر ایلام ، اظهار کرد: این برج از نیازهای فرهنگی استان است که با پی گیری استان  و همکاری و همراهی وزارت راه وشهرسازی و شرکت باز آفرینی شهری ایران، به مرحله اجرا درآمده است.

وی گفت:  این طرح در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع با زیر بنای ساختمانی ۸۰۰۰ متر مربع در ۸ طبقه در حال احداث می باشد که فاز اول آن تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و  برای اجرای آن نزدیک به ۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد و برای تکمیل فاز دوم و نهایی این پروژه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز خواهد بود.

وی با بیان اینکه  پس از تکمیل این فاز عملیات اجرایی فاز دوم شامل دیوارکشی، تأسیسات، نازک کاری، نما و دیگر کارها آغاز می‌شود، تصریح کرد: در معماری این پروژه هنری از معماری سنتی و طرح لاله واژگون که نمادی از منطقه زاگرس نشین ایلام و نیز زیگورات که پیشینه تاریخی چند هزار ساله تمدن ایلامی الگو برداری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در مورد جزئیات این طرح گفت: از قسمت‌های مهم  برج هنر اسلامی می توان به نگارخانه، کارگاه تجسمی، سالن خلق آثار، بازار غرفه تولیدات فرهنگی هنری، استودیو ضبط، سالن نمایش و تمرینات، سالن کنفرانس، سالن تئاتر، سالن سینما، سالن اجتماعات، نمازخانه و … اشاره کرد.

برج هنر اسلامی شهر ایلام در ۴ شهریور ۱۳۹۵،  با اعتبارات ملی در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی و ایجاد مرکزی فعال برای آموزش جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر در جنب پارک ملت کلنگ‌زنی شد

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.