کدخبر : 9774
شنبه 26 اکتبر 2019 - 8:16
فاقددیدگاه

تقدیر امام جمعه ایلام از تلاش مردم و مسئولان استان در تکریم زائران اربعین

امام جمعه ایلام از تلاش و ایثارگری مردم و مسئولان استان در تکریم زائران اربعین قدردانی کرد.

به گزارش جامک به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با قدردانی از زحمات مردم استان مخصوصا مردم شهرستان مهران در ایام اربعین حسینی ، اظهار کرد: مسئولان ، همه‌ی کمیته‌های ستاد اربعین، موکب‌داران، خیرین، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها دست به دست هم دادند تا این جمعیت میلیونی تکریم شدند و مرز مهران در موج بازگشت زائران پذیرای جمعیت بیشتری نیز بود که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه وجود برخی مشکلات طبیعی است و مسیر زیارت امام حسین(ع) مسیر خوشگ‌ذرانی نیست و زائران آن حضرت مشکلات این سفر معنوی را با جان و دل خریدارند، گفت: تلاش مسئولان در جهت حل این مشکلات و به حداقل رساندن سختی‌های این مسیر و حفظ شان زائران حضرت اباعبدالله (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام به موفقیت سپاه پاسداران در دستگیری زم – مدیر کانال تلگرامی «آمد نیوز»  اشاره کرد و گفت: این جوان در فتنه ۸۸ دستگیر شد و پس از آزادی، به خارج از کشور رفت  و با تشکیل آمدنیوز به مبارزه با نظام پرداخت و چتر حمایتی برخی کشورها نیز روی سرش بود.

کریمی‌تبار ادامه داد: زم با ساماندهی نیروهای ضد انقلاب با برخی از منافقین درون دستگاه‌ها در ارتباط بود و با دستگیری این عنصر ، طرفداران و اربابان او دچار سردرگمی هستند و دریافته‌اند که از آنان نیز کاری ساخته نیست.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به سالروز رحلت جانسوز پیامبر اسلام، گفت: انبیاء الهی تاریخ‌ساز هستند که برای نجات بشریت حرکت کردند و همواره دنبال اصلاح جامعه بودند و قدم به قدم انسان‌ها را هدایت کردند تا اینکه با بعثت پیامبر و بلوغ جامعه برای پذیرفتن اسلام به عنوان کامل‌ترین دین، نبوت ختم شد.

امام جمعه ایلام با تبیین شرایط جامعه اسلامی بعد از ارتحال پیامبر، گفت: بعد از پیامبر اسلام نفاق سازمان یافته خود را نشان داد و برای جریان امامت مشکلاتی را به وجود آورد که امام علی (ع) در نهج‌البلاغه به آن اشاره دارد و حضرت زهرا(س) بارها این جریان را گوشزد کرده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.