کدخبر : 9643
شنبه 12 اکتبر 2019 - 8:10
فاقددیدگاه

موج بازگشت زائران از مرز مهران در حال شکل گیری است‌

استاندار ایلام گفت: در کنار حجم زیاد خروج زائران از مرز مهران، موج بازگشت زائران اربعین به داخل خاک کشور نیز از طریق این مرز در حال شکل گیری است.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه جمعه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: بیش از ۶۶ هزار نفر طی ۲۱ ساعت و نیم گذشته از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۲ برابری را نشان می دهد.

وی افزود: به طور قطع آمار بازگشت زائران در روزهای آینده سیر صعودی خواهد داشت و تراکم زائران در مرحله بازگشت به مراتب سنگین تر از مرحله خروج آنها از مرز خواهد بود چرا که با توجه به تجارب گذشته در مرحله بازگشت به علت ورود زائران در یک بازه زمانی کوتاه، تراکم جمعیت نسبت به مرحله رفت بیشتر است.

استاندار ایلام تاکید کرد: همچنین تجربه سال های قبل نشان داده است که در مرحله بازگشت تعداد زیادی از زائران که از دیگر مرزها به کشور عراق سفر کرده اند در مرحله بازگشت، مرز مهران را برای ورود به کشور با توجه به نزدیکی مسیر انتخاب می کنند بنابرین همه دستگاه ها و مسئولان دست اندرکار اربعین باید برای عملیات سنگین موج برگشت زائران در آمادگی کامل باشند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در ۲۱ ساعت و نیم گذشته ۳۰۰ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده اند، یادآور شد: روند خروج زائران از مرز مهران به سمت عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.