کدخبر : 9616
یکشنبه 6 اکتبر 2019 - 7:50
فاقددیدگاه

کودکان مسئولیت پذیر امروز جامعه پویای فردا را می سازند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: کودکان متعهد و پویای امروز جامعه ای سرزنده، بالنده و مترقی را می سازند که این مهم با مدیریت و تقویت استعداد و عزت نفس و حس مسئولیت پذیری بچه های کنونی امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی روز شنبه در مراسم گرامیداشت هفته ملی کودک بهره مندی از رفاه اجتماعی، نشاط و آرامش را حق همه بچه ها دانست و افزود: باید با ایجاد فرصت های برابر نیازهای طبیعی این طیف وسیع از جامعه را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: هفته ملی کودک در واقع یادآوری نیازها، حقوق و قوانین مرتبط با کودکان و نوجوانان است و در این میان بچه هایی با نیازهای ویژه با توجه به شرایط خاص بدنی و روحی آنها باید بیشتر مورد توجه والدین، مسئولان و دستگاه ها قرار بگیرند.

جمالی یادآور شد: از منظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بچه ها با نیازهای ویژه هیچ تفاوتی با کودکان معمولی ندارند و یکی از مراکز کانون به بچه های توانخواه اختصاص دارد تا در کنار دیگر بچه ها به آموزش مهارت های متخلف بپردازند.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان در کنار بچه ها با نیازهای ویژه باعث درک و شناخت بیشتر مسئولان از این آنها می شود، تاکید کرد: همه دستگاه های متولی امور فرهنگی و رفاهی باید امکانات و ظرفیت های خود در راستای رفاه و آرامش این بچه ها  بکار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نیز گفت: بچه ها باید با حقوق حقه خود آشنا شوند و عمده این آشنایی ها از بستر آموزش های ارائه شده در مراکز اموزشی چون مدارس برمی خیزد و در آینده نیز جامعه دارای مدیرانی پرسش گر و مسئولیت پذیر خواهد بود.

اسفندیار رستم زاد افزود: بچه ها باید در محیطی آرام و بدون تنش مهارت های لازم برای آینده را فرا بگیرند چرا که این کودکان مسئولان و مدیران آینده این سرزمین هستند و باید از همان طفولیت اشخاصی مدبر و بابرنامه باشند.

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی هم اظهار داشت: متاسفانه زیرساخت ها برای بچه های با نیازهای ویژه در استان ایلام فراهم نشده و این بچه ها به راحتی و سهولت نمی توانند در معابر، اماکن عمومی، مراکز خرید و … تردد کنند.

سیدمحمد موسوی یاداور شد: آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام برای اولین بار اقدام به خرید ۱۸ دستگاه ویلچر برقی برای دانش آموزان معلول کرد که برای خرید این ویلچرها سه میلیارد ریال از محل منابع استانداری تامین شد.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۱۱۸ سمعک نیز بین دانش آموزان ناشنوا و کم شنوای در حال تحصیل در مدارس استثنایی استان توزیع شد.

موسوی تاکید کرد: مسئولان برای اینکه درک و شناختی بهتر از نیازهای این گونه از دانش آموزان داشته باشند باید از نزدیک در بین آنها حضور یابند و نیز باید دیوار و فاصله بین دانش آموزان با نیازهای ویژه و دانش آموزان معمولی برداشته شود.

به گزارش ایرنا، زنگ هفته ملی کودک با حضور جمعی از مسئولان استان ایلام در مدرسه استثنایی گلها به صدا درآمد.

اجرای سرود و قرائت بیانیه توسط بچه های توان خواه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.