کدخبر : 9613
یکشنبه 6 اکتبر 2019 - 7:48
فاقددیدگاه
استاندار ایلام:

۷۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد می کنند

استاندار ایلام پیش بینی کرد: ۷۰ درصد از مجموع زائران اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و با توجه به وضعیت کنونی و خیل زیاد زائران باید منتظر تردد نزدیک به چهار میلیون نفر زائر از مرز مهران باشیم.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار داشت: پیش بینی ها و برنامه ریزی ها برای حضور زائران از ۱۷ مهرماه در نظر گرفته شده بود در حالی که تردد مسافران اربعین از همان روزهای ابتدایی ماه صفر به سمت خروجی مهران شروع شده است.

وی با بیان اینکه اربعین هر سال موضوعات خاص خود را دارد، یادآور شد: امسال به علت حذف روادید تراکم جمعیت زائران عتبات عالیات یک مسئله مهم است که باید آمادگی و تدابیر لازم برای آن وجود داشته باشد.

استاندار ایلام گفت: باتوجه به حجم زیاد زائران در اربعین امسال باید ایستگاه های صلواتی و موکب ها به شکل مجتمع اداره شوند و پخت غذا در موکب ها یکسان باشد و البته باید در طول مسیر حرکت زائران در رفت و برگشت این مجتمع ها با راهنمایی نیروی انتظامی در نقاط مختلف دایر شوند.

به گفته سلیمانی دشتکی، اگر موکب ها به صورت مجتمعی باشد، تأمین امنیت و پشتیبانی بهتری خواهند داشت و در کنار این مجتمع ها سرویس های بهداشتی، نمازخانه، اقامتگاه و استراحت گاه های موقت ایجاد می شود.  

وی افزود: هرچند پیش بینی ستاد اربعین حضور سه میلیون نفر و تردد ۶۰ درصد از زائران از مرز مهران است اما آمارها در این چند روز نشان داد که استقبال از مرز مهران فراتر از انتظار و بیش از پیش بینی های انجام شده ستاد مرکزی اربعین است.

استاندار ایلام یادآور شد: در چند روز اخیر استقبال بی سابقه ای از مرز مهران شده است به طوریکه در روز پنجشنبه هفته گذشته ۴۶ هزار نفر (حدود ۱۰ برابر مدت مشابه)، روز جمعه حدود ۴۸ هزار نفر (هفت برابر مدت مشابه) و امروز شنبه تا ساعت سه بعد ظهر حدود ۴۷ هزار نفر از مرز مهران خروج کرده اند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به همدلی بسیار قوی دستگاه های اجرایی و مردم در خدمات رسانی به زائران در استان ایلام، گفت: امروز همه در کنار هم و با همکاری با همدیگر یک هدف مشترک در آستانه اربعین حسینی داریم و آن خلق یک حماسه باشکوه دیگر است.

وی از همکاری مطلوب مردم و همه نهادها، ارگان ها، تشکل ها، ائمه جمعه و جماعات، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، دستگاه های اجرایی، اصحاب رسانه، صدا و سیما و … در اربعین قدردانی کرد و افزود: همچنین لازم است از کمک استان های معین بویژه از شهرداری تهران و مجموعه همکاران به خاطر زحمات و تلاش های بی دریغی که در ایام اربعین انجام داده اند تشکر کنم.

وی از اربعین بعنوان آبروی نظام و افتخاری برای ایلام و مرز مهران یاد کرد و اظهار داشت: اربعین امروز به یک حرکت سیاسی، دینی و انقلابی مبدل شده است و می طلبد همه با هم و دست در دست هم نقش و مسئولیت خطیر خود را در این هماورد عظیم به نمایش بگذاریم.

استاندار ایلام تأکید کرد: هزینه پارکینگ در مرز مهران در مجموع ۵۰۰ هزار ریال برای همه روزهای توقف خودرو در پارکینگ ها در نظر گرفته شده است و سایر اعداد و ارقام اعلام شده در فضای مجازی صحیح نیست.

وی افزود: به طور معمول متوسط حضور خودروها در پارکینگ های شهر مهران بین ۱۰ تا ۱۲ شبانه روز است و مبلغی که بابت هزینه پارکینگ خودرو ها اخذ می شود همان رقم ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.