کدخبر : 9589
چهارشنبه 2 اکتبر 2019 - 10:42
فاقددیدگاه

زیرگذر ارغوان ایلام قبل از اربعین زیر بار ترافیک می‌رود

استاندار ایلام با بیان اینکه زیرگذر ارغوان شهر ایلام روز جمعه ۱۲ مهرماه و ۲ هفته مانده به اربعین حسینی زیر بار ترافیک می رود، گفت: با بهره برداری از این زیرگذر گره ترافیکی بزرگی در این استان رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط خاص استان، زیرساخت‌ها در حد توان و قابل قبولی تکمیل شد اما با توجه به عظمت کنگره اربعین باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: امسال تحولات خوبی در پروژه‌های زیرساختی اربعین از جمله آسفالت کنارگذر غربی، زیرگذر، احداث سکوها، سرویس‌های بهداشتی و تفکیک مسیر پایانه برکت از مسیر پل زائر به مهران صورت گرفته است.

استاندار ایلام با بیان اینکه به دلیل ازدحام در مسیرهای منتهی به مهران پنج مسیر را مورد توجه قرار دادیم، گفت: جمعا ۱۷ کیلومتر از جاده‌ها تعریض شده که در حال آسفالت است و طی روزهای آینده به بهره‌برداری می رسد.

 سلیمانی دشتکی افزود: برای کاهش بار ترافیکی تونل جدیدی در مسیر مهران ایجاد شده و تونل دیگری نیز در دست اقدام است که بعد از آنها یک پل جدید نیز احداث شده است.

وی گفت: در شهر مهران نیز پایانه برکت که سال های گذشته گره کور ترافیکی ایجاد می کرد و سبب افزایش قیمت اتوبوس ها نیز شده بود، مسیر آن جداسازی شده است.

به گفته سلیمانی دشتکی پایانه برکت به تعداد استان هایی که برای انتقال زائران اتوبوس اعزام می کنند، سکوبندی و ۲ زمین مناسب برای موکب ها نیز جانمایی شده و پس از اربعین برای استان هایی که قصد ساخت موکب  دائمی دارند قول مساعد داده شده است.

وی یادآور شد: ۶۰۰ چشمه بهداشتی توسط خیرین احداث شد و در آن سوی مرز نیز تعداد زیادی چشمه سرویس بهداشتی در حال ساخت است.

استاندر اایلام افزود: بیش از ۱۰ هزار سایه بان با توجه به گرمای هوا در پایانه مرزی احداث شد و ۲ هزار متر مربع پارکینگ در پایانه مرزی عراق توسط ما تسطیح شده است.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به پیش بینی حضور بیش از چهار میلیون زائر در تجمع اربعین، نیروی انتظامی از طریق سیستم مانیتورینگ این جمعیت را رصد و کنترل می کند.

 سلیمانی دشتکی حضور مبلغان دینی در موکب ها برای برپایی نماز جماعت و پاسخ به سوالات شرعی را ضروری خواند و از این طرح حمایت کرد.

استاندار ایلام با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه ها گفت: ضرورت ندارد مرز مهران را با دیگر مرزها مقایسه کنیم چرا که مرز مهران جایگاه خود را دارد و رسانه ها باید جانب انصاف را رعایت کنند، برای دفاع از مرز مهران باید از اقدامات و کارهای صورت گرفته همچنین زیرساخت هایی که در استان برای اربعین ایجاد شده را اطلاع رسانی کنند و به جای انتشار حاشیه به دنبال انعکاس فعالیت ها باشند.

وی با بیان اینکه امسال ۵۹۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی اربعین به استان ابلاغ و توزیع شد، گفت: علاوه بر این اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال هم برای جاده مهران ابلاغ شد و از اعتبارات و ردیف های ملی نیز کمک های خوبی دریافت کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما در شرایط سخت مملکت و وضعیت بودجه و اعتبارات در تلاشیم مطالبات پیمانکاران را پیگیری کنیم و باید بصورت شفاف بیان شود پرداخت ها به چه صورتی است.

استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه اعتبارات به صورت اوراق و اسناد خزانه است سیکل بسیار طولانی برای پرداخت از جمله معرفی به بانک ، فرابورس و دیگر مراجع وجود دارد اما به پیمانکاران قول دادیم که در رابطه با پروژه های فعال اربعین کمک کنیم.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: طی چند ماه گذشته بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب اوراق و اسناد جذب کردیم و همه این کارها نتیجه همدلی و هم افزایی همه مدیران در استان است.

به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۶ کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

در شرایط معمول روزانه ۶ هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می‌کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان‌های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می‌شوند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.