کدخبر : 9586
چهارشنبه 2 اکتبر 2019 - 10:38
فاقددیدگاه

فرکانس‌ رادیو اربعین در ایلام قابل دریافت است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام از راه اندازی و شروع فعالیت رادیو اربعین خبر داد و گفت: امکان استفاده از برنامه‌های این رادیو برای مخاطبان در استان ایلام فراهم شده است.

محمد بازوند روز چهارشنبه اظهار داشت: به این منظور  فرستنده پر قدرت ۱۰۰ کیلو واتی ایستگاه صالح آباد شهرستان مهران جهت پخش رادیو اربعین راه اندازی شده است.

وی افزود: به منظور بهره‌گیری بیشتر مخاطبان و اطلاع‌ رسانی‌های لحظه‌ای و به موقع برای زائران ابا عبدالله الحسین(ع) و مخاطبان در ایام اربعین این رادیو شروع کار به کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای ایلام یادآور شد: رادیو اربعین به صورت ۲۴ ساعته اقدام به اطلاع‌رسانی و پخش ویژه برنامه‌های مرتبط با راهپیمایی عظیم اربعین می‌کند.

بازوند گفت: اعلام آخرین وضعیت مسیرهای تردد زائران، موکب‌های پیش‌بینی شده، امکانات و تسهیلات فراهم شده برای زائران، قرائت قرآن، ارتباط تلفنی با مسئولان، پخش زیارت و ادعیه، نکات آموزشی مربوط به سفر و زیارت و پخش روضه و مرثیه‌خوانی از جمله برنامه‌های رادیو ابعین است.

وی افزود: برنامه‌های رادیو اربعین روی فرکانس ۷۲۹ کیلو هرتز موج متوسط در سراسر استان و در مسیر تردد زوار از ایلام تا پایانه مرزی مهران و همچنین مناطقی از کشور عراق قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی فرستنده پر قدرت ۱۰ کیلو وات اف ام در ایستگاه شهید کریمی( نخجیر )، دریافت رادیو اربعین روی موج FM نیز امکانپذیر شده است، گفت: این شبکه رادیویی با تلاش دست اندرکاران معاونت فنی مرکز ایلام از طریق باند اف ام ردیف ۹۰/۶ مگاهرتز قابل دریافت است.

وی ابراز امیداوری کرد: با همت و پشتیبانی معاونت فنی مشکلات قطعی اتصال این رسانه که سال گذشته دریافت رادیو اربعین در استان ایلام و کشور عراق را با مشکل مواجه کرده بود امسال ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته مخابره و دریافت رادیو اربعین در استان ایلام و مقاطعی از مسیر در کشور عراق با اشکال مواجه شد.

رادیو موقت اربعین در سال های اخیر به یکی از پرمخاطب ترین رادیوهای کشور تبدیل شده است.

ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.