کدخبر : 9566
دوشنبه 30 سپتامبر 2019 - 7:47
فاقددیدگاه

برگزاری جشنواره داستان‌نویسی “فیلمان” در ابدانان کلید خورد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری نخستین جشنواره داستان‌نویسی جوان و نوجوان با عنوان «فیلمان» به میزبانی شهرستان آبدانان در جنوب استان خبرداد و اظهار داشت: فراخوان این جشنواره اعلام‌شده است.

به گزارش جامک به نقل از ایرنا: عمران خودآموز  شامگاه یکشنبه گفت: این جشنواره به همت انجمن شعر و ادب «نوید» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبدانان و موسسه گل بابونه بهار برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با بیان اینکه در هر بخش جوان و نوجوان داستان کوتاه و بلند به سه نفر اول جوایز نقدی و لوح تقویم تقدم می‌شود، ابراز کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره ۲۶ بهمن سال جاری است و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند از ابتدای مهرماه تا ۳۰ آذرماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: بخش‌های این جشنواره شامل داستان کوتاه و بلند نوجوان برای سنین (۱۰ الی ۲۰ سال) و داستان کوتاه و بلند جوان (۲۰ الی ۴۰ سال) با موضوع آزاد است و  شرکت‌کنندگان می‌توانند در ۲ بخش داستان کوتاه و بلند حداکثر ۳ اثر به جشنواره ارسال کنند.

خودآموز با تأکید بر اینکه آثار ارسالی نباید در جشنواره دیگری شرکت داده‌شده باشد، اظهار کرد: حق  چاپ و انتشار آثار منتخب برای دبیرخانه جشنواره محفوظ است .

وی تصریح کرد:  با توجه به اینکه جشنواره در ۲ رده سنی نوجوانان ۱۰ تا ۲۰ سال و جوانان ۲۰ الی ۴۰ سال برگزاری می‌شود ارائه مدارک هویتی کارت ملی و شناسنامه الزامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت:  علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه استان ایلام، شهرستان آبدانان، خیابان سراب، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه جشنواره داستان جوان و نوجوان فیلمان ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۸۴۳۳۶۲۵۲۶۸ تماس بگیرند.

وی افزود: ایجاد جریان رقابت فعالانه در داستان‌نویسی جهت پویایی این هنر ادبی در نسل نوجوان و جوان، تقویت انگیزه امید و علاقه در نسل نوجوان برای تلاش در زمینه داستان‌نویسی و تقویت همگرایی دو نسل جوان و جوان داستان‌نویس در یک رقابت پویا از اهداف برگزاری این جشنواره است.

خودآموز خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی نقش مهمی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی رشته‌های مختلف فرهنگی، ادبی و هنری در استان خواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.