کدخبر : 9472
دوشنبه 16 سپتامبر 2019 - 14:31
فاقددیدگاه
معاون استاندار ایلام:

گسست رفتارهای اجتماعی حاصل بی توجی به قانون

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: برای دستیابی به جامعه ی توسعه یافته باید از نظم ترافیکی به نظم اجتماعی برسیم و برای رسیدن به این هدف ازعلما و روحانیون انتظار کمک داریم.

محمد نوذری در همایش طلاب، یارانِ فرهنگ ترافیک افزود: ترافیک اگرچه یک موضوع اجتماعی است اما حوزه های اقتصادی و فرهنگی را نیز در بر می گیرد به گونه ای که ترافیک بیانگر نظم و شخصیت اجتماعی یک جامعه است و تاثیر مضاعفی بر دیدگاه و قضاوت افراد مهمان دارد.

وی، با بیان اینکه اگر پدیده های کوچک اجتماعی را بررسی و مرتفع نکنید، پدیده های بزرگ رخ خواهد داد، تاکید کرد: باید در زندگی اجتماعی و سیاسی به گونه ای حرکت کنیم که نظم حاکم باشد.

معاون استاندار ایلام به نظریه پنجره شکسته و مطابقت آن با موضوع ترافیک پرداخت و گفت: اگر پنجره‌ای شکسته باشد و مرمت نشود آنکس که تمایل به شکستن قانون و هنجارهای اجتماعی را دارد با مشاهده بی تفاوتی جامعه به این امر دست به شکستن شیشه دیگری خواهد ‌زد. دیری نمی‌پاید که شیشه‌های بیشتری شکسته می‌شود و این احساس بی‌قانونی و هرج و مرج از خیابان به خیابان و از محله‌ای به محله دیگر گسترش یافته و با خود علائم و پیام‌هایی را به همراه خواهد داشت.

نوذری، رعایت نکردن قوانین را موجب گسست در رفتارهای اجتماعی قلمداد کرد و گفت: قانون شکنان و متخلفان نباید احساس کنند هر کاری را که بخواهند مجازند انجام دهند بدون آنکه کسی مزاحم شان شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پایین آمدن آستانه تحمل و کاهش گفتگو در بین شهروندان و خانواده ها گفت: طلاب و روحانیون به واسطه حضور مداوم در جامعه می توانند در زمینه آموزش مهارت های حل مسئله، کنترل خشم، ارتباطات اجتماعی و ترویج گفتگو به مسئولین کمک کنند.

معاون استاندار ایلام یکی از بزرگترین دشمنان داخلی را معضلات اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: از روحانیون مستقر در نقاط مختلف استان انتظار داریم که مسائل اجتماعی را مطرح کنند چرا که طلاب می توانند در این زمینه گره گشا باشند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.