کدخبر : 9350
پنج‌شنبه 29 آگوست 2019 - 8:57
فاقددیدگاه

۲۰۰ خانه مشارکت مردم در سلامت در کشور تاسیس شد

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: تا کنون 200 خانه مشارکت مردم در سلامت در شهرستان های مختلف سراسر کشور تاسیس و راه اندازی شده است.

دکتر علی دل پیشه روز چهارشنبه در گردهمایی روسای خانه های مشارکت مردم در سلامت سراسر کشور در ایلام اظهار کرد: تاسیس این خانه ها در تمامی استان های کشور نقش بسیار مهمی در جلب مشارکت مردم در حفظ و تامین سلامت آنها دارد.

وی یادآور شد: همچنین سند سلامت استان ایلام به عنوان دومین استان کشور پس از استان هرمزگان رونمایی شده است و بزودی در مابقی استان ها نیز رونمایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد خانه مشارکت مردم در سلامت ضروری است زیرا بحث سلامت موضوعی عام المنفعه می باشد و همه دستگاه‌ها، نهادها، ارگانها، سازمانهای مردم نهاد و تمامی اقشار جامعه باید در راستای تحقق اهداف آن مشارکت داشته باشند.

وی یادآور شد: حضور سازمان های مردم نهاد در کنار دانشگاه های علوم پزشکی فرصت بسیار مناسبی است که باید از این ظرفیت در جهت حفظ سلامت جامعه بهره برداری شود.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: توسعه فضای مجازی به ارتقا سطح سواد سلامت مردم منجر شده است که باید به مشارکت آگاهانه آنها در حفظ سلامت خود آنها منجر شود.

دکتر دل پیشه، افزایش سطح سواد سلامت، حمایت های اجتماعی، سلامت فردی و کسب دانش مفید مرتبط با موضوع سلامت را از مهمترین مزایای ایجاد و راه اندازی خانه های مشارکت مردم در سلامت در کشور عنوان کرد.

وی تردد زائران اربعین در استان ایلام را فرصت مناسبی برای توسعه زیرساخت های سلامت عنوان کرد و افزود: از حدود ۶ سال گذشته تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت های درمانی تشخیصی در این استان هزینه شده است.

وی تاکید کرد: تردد حجم بالایی از زوار اربعین ممکن است مخاطرات بهداشتی به همراه داشته باشد که در این راستان مسئولان استان باید برای تامین سلامت فردی و اجتماعی زوار و مردم استان برنامه داشته باشند.

دومین نشست روسای خانه های مشارکت مردم در سلامت سراسر کشور در سالن اجتماعات هتل زاگرس شهر ایلام برگزار شد./ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.