کدخبر : 9341
چهارشنبه 28 آگوست 2019 - 8:20
فاقددیدگاه

چاپخانه داران ایلام؛نیازمند حمایت اصولی

نوزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران و پنجمین جشنواره استانی صنعت چاپ ایلام با تقدیر از پیشکسوتان، بازنشستگان و فعالان حوزه صنعت چاپ ایلام در سالن اجتماعات استاندارد و تحقیقات استان ایلام برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام عصر امروز در این مراسم، اظهار کرد: پنجمین دوره صنعت چاپ استان ایلام به‌منظور تجلیل از فعالان این عرصه برگزار و در این برنامه از بازنشستگان و پیشکسوتان این هنر صنعت در استان تجلیل می‌شود.
عمران خودآموز تصریح کرد: هدف دوم این نشست بررسی مسائل و مشکلات این حوزه با حضور دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه است که قبل از برگزاری این جشنواره یک نشست تخصصی با حضور رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان برگزارشده است.   وی یادآور شد: صنعت چاپ و دست‌اندرکاران این صنعت در استان با مشکلاتی مواجه هستند و این جشنواره فرصت و بهانه‌ای برای بیان مشکلات و موانع این صنعت از زبان چاپخانه‌داران است.   خودآموز با اشاره به لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص مشکلات و مسائل حوزه صنعت چاپ استان ایلام  با حضور سایر مسئولان اجرایی استان، ابراز کرد: بعد از بررسی مشکلات این حوزه، به‌طورقطع این موارد در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی  استان برای رفع موانع و مشکلات این حوزه مطرح می‌شود.   جلیل آرامیان، رئیس اتحادیه صنفی چاپخانه‌داران استان ایلام، در این مراسم، اظهار کرد:  روز ملی صنعت چاپ یادآور تلاش جمعی از کارگران، صنعتگران و هنرمندان این حوزه است که  نتایج زحمات این قشر،  نقش مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها دارد.   وی، تصریح کرد: اگر صنعت چاپ و تلاش‌های دست‌اندرکاران این حوزه نبود، دانش و علوم به نسل امروز انتقال پیدا نمی‌کرد و اگر امروز انسان توانسته به مرزهای علم و فناوری دست پیدا کند همه به مدد صنعت چاپ و انتقال دانش از طریق صنعت چاپ است.
آرامیان خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران حوزه صنعت چاپ استان  با مسائل و مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده که لازم است مدیران دوایر دولتی مربوطه ازجمله تأمین اجتماعی، صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره مالیات همکاری و مساعدت لازم را با فعالان این حوزه را داشته باشند.   وی، گفت: روز صنعت چاپ، فرصتی برای نشان دادن زحمات و منزلت پیشکسوتان، مدیران، سرمایه‌گذاران، کارگران و دست‌اندرکاران این حوزه است، متأسفانه این روزها چراغ چاپخانه‌ها یکی پس از دیگری در حال خاموشی است، چاپخانه‌های دولتی، ماشین‌آلات مدرن و به‌روز نصب و راه‌اندازی می‌کنند و تنها سفارش‌ها شخصی و خصوصی را جذب می‌کنند.   حمیدرضا عبدی، نماینده چاپخانه‌داران ایلام، در این مراسم، اظهار کرد: یک ساعت کار در چاپخانه با چند ساعت کار در حوزه‌های دیگر برابری می‌کند، بسیاری از کارفرمایان و کارگران حوزه صنعت چاپ مشمول قانون تأمین اجتماعی نمی‌شوند و بیمه آزاد پرداخت می‌کنند و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از مواهب تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.   وی، یادآور شد: تسهیلات ارزان‌قیمت یکی از نیازهای صاحبان صنعت چاپ در استان است که با توجه به مشکلات باید زمینه استفاده کارفرمایان از تسهیلات ارزان‌قیمت فراهم شود، با توجه به گرانی کاغذ در کشور، کاغذ ارزان یکی دیگر از نیازهای واحدهای چاپخانه در استان است.   عبدی، یادآور شد: امور مالیاتی همانند یک بنگاه کارآفرین با صاحبان چاپخانه‌های استان رفتار کند و لازم است که چاپخانه‌ها از بخشودگی‌های مالیاتی بهره‌مند باشند چراکه نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند و با توجه به مشکلاتی که شرایط کنونی کشور برای فعالان این حوزه ایجاد کرده لازم است حمایت‌های لازم مالیاتی از این حوزه انجام شود.   وی، ابراز کرد: اگر چاپخانه‌ای  تعطیل شود، تأمین اجتماعی باید بیمه بیکار پرداخت کند، بازوی قدرتمند صنعت و معدن و تجارت ضعیف می‌شود و بالاخره از میزان اشتغال کاسته می‌شود پس بنابراین برای حفظ و تداوم این صنعت باید حمایت‌های اصولی از این حوزه در استان صورت گیرد.
سهیلا ملکشاهی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: در سازمان تأمین اجتماعی، ارزانی و پرداخت نکردن در بحث حق البیمه وجود ندارد، دولت در این زمینه بیمه را به دو بخش واحدهای تولیدی و صنعتی تقسیم کرده است که در بخش واحدهای تولیدی، دولت تعهد کرده است که ۲۰ درصد سهم تأمین اجتماعی کارگران این واحدها را پرداخت می‌کند.   وی، تصریح کرد: دولت اجازه هیچ‌گونه تفسیر رأی به سازمان تأمین اجتماعی نداده است و سازمان تأمین اجتماعی حقبیمه‌ها را  به‌طور کامل مصوب دولت دریافت می‌کند اما در این میان دولت با پرداخت درصدی از سهم بیمه از بخش‌هایی از بیمه شوندگان ازجمله کارگران واحدهای تولیدی حمایت می‌کند.   ملکشاهی، بابیان اینکه چاپخانه‌های استان می‌توانند از طریق بیمه مشاغل آزاد نسبت به بیمه کارگران واحدهای خود  اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در مورد سخت زیان‌آور بودن فعالیت در این حوزه نیز بررسی‌های لازم توسط کارشناسان انجام می‌شود، آرزو می‌کنیم که کشور ایران اسلامی به‌اندازه‌ای در امور اقتصادی قوی شود که دولت بتواند تمامی کارکنان، اقشار و اصناف را بیمه کنند و خدمات تأمین اجتماعی را به بخش‌های مختلف ارائه دهیم.   در این مراسم از ۲۵ نفر از فعالان، بازنشستگان و پیشکسوتان حوزه صنعت چاپ استان ایلام تجلیل شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.