کدخبر : 9329
دوشنبه 26 آگوست 2019 - 13:26
فاقددیدگاه

جشنواره جوان، جریانی فراتر از هنر

حضور استادان بزرگ هنر ایران در ایلام و تنوع رشته‌ها و بخش‌های جشنواره از نشست‌های تخصصی گرفته تا کارگاه‌های عملی، و همچنین کارگاه‌های استاد سِوِری و استاد نادعلیان همه و همه،فرصت‌های طلایی برای دانش‌افزایی هنرمندان و هنرجویان استان و کارشناسان و شرکت‌کنندگان در جشنواره بود.

جامک: عمران خودآموز*

برگزاری بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در استان ایلام نمود عینی شعار محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان”ایران فقط تهران نیست” و نیز رویکرد تمرکززدایی برنامه‌ها، جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری از پایتخت به سمت استان‌های پیرامونی به ویژه استان‌های مرزی است.
استان ایلام به عنوان میزبان این جشنواره، علی‌رغم کمبود امکانات سخت افزاری با تمام توان و در راستای اهداف و سیاست‌های جشنواره تلاش جمعی خود را به‌کار گرفت تا جوانان و استادان حاضر در این رویداد بزرگ هنری، ایلام را با رضایت خاطر نسبی ترک کنند.
فارغ از محدودیت‌های مالی، اعتباری و زیرساختی و زحمات طاقت‌فرسای اجرایی جشنواره، فرصت‌هایی که برای هنرمندان ایلام ایجاد کرد در نوع خود بی‌نظیر بود.
حضور استادان بزرگ هنر ایران در ایلام و تنوع رشته‌ها و بخش‌های جشنواره از نشست‌های تخصصی گرفته تا کارگاه‌های عملی، و همچنین کارگاه‌های استاد سِوِری و استاد نادعلیان همه و همه،فرصت‌های طلایی برای دانش‌افزایی هنرمندان و هنرجویان استان و کارشناسان و شرکت‌کنندگان در جشنواره بود.
بی‌گمان، جشنواره تجسمی جوانان محملی مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری و کشف استعدادهای بکر و دست نخورده‌ای است که آینده قضاوتی عینی‌تر در مورد آن‌ها خواهد داشت.
استان ایلام، میزبان ساده و صمیمی این دوره از جشنواره، با مدد از خداوند مهربان و همت مدیران و هنرمندان این دیار دیرپا، در قالب ستادی هم‌گرا زیر نظر استاندار خدوم و پرتلاش خود، تمام ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استان را فعال کرد و برای تحقق اهداف جشنواره در طبق اخلاص نهاد.
جا دارد مراتب تقدیر و تشکر خود را از معاون محترم امور هنری وزیر و همکاران ایشان و همچنین مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی و مدیر عامل موسسه توسعه هنرهای معاصر ایران به سبب برگزاری این رویداد هنری در ایلام، اعلام نمایم و سپاس ویژه خود را از استاندار محترم ایلام و معاونان ارجمند ایشان به خاطر حمایت بی‌دریغ‌شان از جشنواره داشته باشم.
به رسم قدرشناسی از محبت، عنایت و همکاری صمیمانه استاد گران‌سنگ ایلام، جناب آقای پروفسور محمد علی‌اکبری و همکاران ایشان در دانشگاه ایلام بابت مشارکت جدی در برگزاری جشنواره تشکر و قدردانی کنم و سلامتی و سربلندی سایر مدیران و اعضای ستاد برگزاری جشنواره را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.
تشکر پایانی و نهایی من از کسانی است که بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی، دل در گرو هنر داشتند و کمیته‌های اجرایی را مشتاقانه مدیریت کردند؛ در این بین قدردانی از تلاش‌ها و همراهی‌های جناب آقای استاد علی‌اشرف صندوق‌آبادی و آقای مهدی صندوق‌آبادی و تمام عوامل اجرایی جشنواره ادای دینی مضاعف است.
بی شک، پشتیبانی و همراهی مشفقانه همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، تصویری از همدلی و هماهنگی را به نیکی تجسم بخشید که جای بسی تقدیر و تشکر دارد. تا باد، چنین بادا..

* مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و دبیر شورای سیاست‌گزاری

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.