کدخبر : 9300
شنبه 24 آگوست 2019 - 9:53
فاقددیدگاه

۱۷هزار میلیارد ریال برای بهره برداری از منابع نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری شد

استاندار ایلام گفت: به همت دولت 17هزار میلیارد ریال در تقویت ایستگاه ها و چاه های نفت و گاز در استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در جمع مردم دهلران در نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت:عمده این حجم سرمایه گذاری ها معطوف به شهرستان مرزی دهلران با توجه به ظرفیت های نفت و گاز آن است و تحول خوبی در این حوزه شاهد هستیم.
وی افزود: در پتروشیمی دهلران نیز با تعویض سرمایه گذار علاوه بر تسریع در عملیات اجرایی ۶۰۰میلیون یورو تخصیص یافته و برای ان جی ال هم ۵۰۰میلیون یورو اختصاص یافته  که تامین کننده خوراک پتروشیمی دهلران است و به زودی شاهد تسریع در پتروشیمی دهلران و ان جی ال  خواهیم بود.
استاندار ایلام به سرمایه گذاری ۱۲هزار میلیارد ریالی در پروژه های لرزه نگاری شهرستان نیز اشاره کرد و یادآور شد: امروز اخذ ماده ۵۶ برای بزرگراه پل زال به مورموری و دهلران و چیلات از دیگر اقدامات و خدمات مهم است که نقش مهمی در توسعه شهرستان دارد و با تضمین بازپرداخت سازمان برنامه و بودجه نیاز است بخش خصوصی پای کار بیاید.
وی پروژه راهسازی دهلران به مهران و اندیمشک را راهبردی دانست و گفت: فاز اول این پروژه بطول ۱۲ کیلومتر اجرایی شده و فاز دوم ۱۸ کیلومتر و در دست اقدام است و مابقی نیز در حال پیگیری هستیم و ماده ۵۶ آن برای واگذاری به بخش خصوص اخذ شد.
وی پروژه پل زال به مورموری و دهلران را از دیگر پروژه ها ذکر کرد که تفاهم نامه ها در حال انجام است و گفت:در زیرساخت های چیلات بالغ بر ۴۰۰میلیارد ریال هزینه شده و مجوزهای گذر مرزی و بازارچه ان نیز اخذ شده است.
وی سهم دهلران از ۱۸ هزار هکتار سامانه گرمسیری استان را ۵ هزار هکتار ذکر کرد و  گفت: از مجموع ۸۰ هزار هکتار طرح های احیای اراضی استان بیش از ۶۵ هزار هکتار در دهلران قرار دارد.
استاندار ایلام ادامه داد: مجموع مناطق بیابانی استان حدود ۸۰ هزار هکتار است که ۴۰ هزار  هکتار پاکسازی و درختکاری انجام گرفته و ۲۰ هزار هکتار آن امسال درختکاری می شود و ۲۰ هزار هکتار برای سال اینده پیش بینی شده است.
وی افزود: افزون بر 60 هزار هکتار هم توسط جهاد کشاورزی و ابخیز داری و آبخوان داری در شهرستان دهلران انجام شده و این را می رساند از نظر بیابان زدایی کارهای بزرگی هم در بخش کشاورزی و هم در بخش جنگلکاری و ابخیز داری و ابخوان داری در شهرستان انجام شده است.
استاندار ایلام از پیگیری احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی در دهلران خبر داد و افزود: شرکت مپنا بعنوان سرمایه گذار وارد عمل شده و امیدواریم تفاهم نامه نهایی و کار شروع شود.
سلیمانی دشتکی گذری به  دعوت سرمایه گذران اقتصادی به استان زد و گفت:در این نشست مدیرعامل صندوق توسعه ملی، بانک ملی، مدیر عامل بانک پارسیان و ایدور و ایمیدرو حضور داشتند و کنسرسیومی برای آزاد راه پل زال به دهلران تشکیل که هرکدام ۲هزار میلیارد ریال در این پروژه سرمایه گذاری کنند .
وی سرمایه گذاری ایدرو و ایمیدرو در صنایع پائین دست پتروشیمی دهلران را از دیگر اقدامات این نشست برشمرد و گفت:در همین نشست از وزارت صنعت،معدن و تجارت قول ایجاد شهرک پتروشیمی در دهلران گرفته شد و مجموع این اقدامات بیانگر افقی روشن برای شهرستان مرزی دهلران هستند.
استاندار ایلام به سیل و خسارات آن در استان هم اشاره و گفت: دولت در خصوص خسارات سیل اعتبارات خوبی به ایلام اختصاص داد و اقدامات خوبی هم انجام و در دست انجام است.
وی به افزایش ۱۱۵ هزار تنی برداشت گندم استان در سال جاری اشاره و افزود: برداشت کلزا نیز ۱۰ هزار تن افزایش یافته و سهم عمده ای از این برداشت ها متعلق به دهلران است که اشتغال فصلی و درآمد برای آنها داشته است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.