کدخبر : 9260
پنج‌شنبه 8 آگوست 2019 - 9:25
فاقددیدگاه
فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام:

شهید صارمی راه پرواز ، اوجگیری و رسیدن به معشوق را نشان داد

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اظهار داشت: شهید محمود صارمی - خبرنگار ایرنا - مسیر پرواز، اوج گرفتن و رسیدن به معشوق را به همه شهیدان و مدافعان حرم نشان داد.

ه گزارش خبرنگار ایرنا ، ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید.

شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد شهادت محمود صارمی، ۱۷ مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.

سردار جمال شاکرمی در آیین گرامی داشت روز خبرنگار در محل هتل زاگرس شهر ایلام افزود: در روزها و شرایطی پر از مظلومیت که جریان شهادت بر زبان نبود، محمود صارمی بخشی از تاریخ را به خود اختصاص داد ان چنانکه  امروز نام و یاد وی بر تارک حرفه خبرنگاری می درخشد.

وی گفت:به یقین  نگاه صادقانه، شهادت طلبی، ایثار و همه واژه هایی که در تفسیر این شخصیت کم می آورند، در صارمی وجود داشته که بعد از گذشت سال ها امروز صاحبان اندیشه های پاک و خبرنگاران، برای تفسیر اندیشه و راه وی در روز خبرنگار گرد هم می آیند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام همچنین با قدردانی از فعالان رسانه ای استان انان را به ترویج و ارتقا سواد رسانه ای  در شرایطی که فضای رسانه ای  ابزار و زمین جنگ روانی دشمن علیه انقلاب اسلامی است فراخواند.

وی بیان کرد: برخی اوقات برخی افراد، از روی ناآگاهی در فضای کل کشور به برخی از جنبه‌های راهبردی نظام ورود می‌کنند که بسیار خطرناک است که باید مراقبت کرد، بسیج امروز ابزاری برای جامعه و در اختیار مسئولان است، همان‌طوری که در برابر داعش می‌ایستد در عرصه‌های خدمت به مردم نیز وارد می‌شود.

سردار شاکرمی تصریح کرد: همه جریان‌های معاند و ضدانقلاب در رصد ما هستند، در ایلام نیز همه جریان‌های ضدانقلاب، انحرافی و تکفیری و در مرز نیز، در رصد اطلاعاتی ما قرار دارند، در حوزه‌های برون‌مرزی و درون‌مرزی یک اشراف صددرصدی داریم.

وی با بیان اینکه انتقاد سازنده و مطالبه گری حق و وظیفه ذاتی رسانه های جمعی و خبرنگاران است گفت: رسانه ها باید آگاهانه، از روی کنجکاوی و یا علت دیگر و از ورود به مولفه ها و خطوط قرمز نظام اجتناب کنند چرا که دشمن از این رفتارهای غیر حرفه ای رسانه ها به سود خود بهره برداری می کند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اظهار داشت: اظهار داشت: نقدها و واکاوی منطقی مسائل و مشکلات از سوی رسانه ها باید همراه با ارائه راهکار و پیشنهادهایی برای بهبود شرایط شود.

وی تاکید کرد: نقدها و سوءگیری های مغرضانه موجب تخریب افراد، گروه ها و مسئولان نظام و به نوعی خدمت رسانی به دشمنان است که رسانه ها نباید وارد این بازی های مخرب شوند.

شاکرمی یادآور شد: رسانه ها باید به جای ریزشدن به مولفه ها و خطوط قرمز نظام و انتقاد غرض ورزانه از چهره های مطرح و افراد به بیان ظرفیت ها و دغدغه های عمومی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز از لحاظ سخت افزار و نظامی و دفاعی به هماوردی دشمن رسیده، تاکید کرد: اما دشمن اکنون به جای جبهه های سخت افزاری به جنگ نرم و فرهنگی روی آورده و در صدد ضربه زدن به انقلاب از این بعد است.

وی گفت: رسانه های متعهد و هوشمند در خط مقدم و سرباز اصلی جبهه فرهنگی هستند که باید با تولید برنامه های محتوامحور و ارزنده و ارزشی از آرمان های نظام دفاع کنند و به مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمن بپردازند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اظهار داشت: فضای مجازی را دو لبه تیز یک تیغ توصیف کرد و اظهار داشت: فضای مجازی توامان هم یک فرصت برای استفاده و جریان سازی سازنده در راستای خدمت رسانی به نظام و هم یک تهدید برای رسیدن دشمن به اهداف شوم خود است که باید توسط رسانه ها به سود انقلاب مدیریت شود.

وی همچنین یادآور شد: : سپاه و رسانه های جمعی ۲ طیف جریان ساز هستند که نقش مستقیمی در مدیریت افکار عمومی دارند و با همراهی و همکاری هم در اتحاد و همبستگی مردم و مسئولان نقشی سازنده دارند.

وی گفت: هدف و تلاش اصلی سپاه ایجاد هم افزایی بین مسئولان و دستگاه های مختلف به ویژه در رخدادهایی چون حوادث طبیعی و خدمت رسانی و حضور خودجوش در بین مردم حتی در دورترین و محروم ترین نقاط است.

سردار  شاکرمی بابیان اینکه سپاه به هیچ جریان سیاسی و گروهی وابسته نیست، گفت: سپاه و بسیج یک جریان مردمی است و از دل مردم است و هیچ‌کس نمی‌تواند سپاه را از مردم جدا کند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.