کدخبر : 9172
جمعه 12 جولای 2019 - 21:05
فاقددیدگاه

دیپلماسی هوشمندانه اقتصادی استاندار مسیر مطمئن برون رفت از محرومیت

قطعا استاندار ایلام با درایت و هوشمندی و در راستای ایجاد اطمینان در حمایت دیوان محاسبات از مدیران این سازمان ها، دکتر عادل آذر را همراه این تیم به استان آورده است.

جامک: مهدی کاکاخانی

استان ایلام علیرغم بهره مندی از منابع عظیم خدادادی، داشتن مرز بین الملی، وجود پتانسل های مهم آب، خاک و کشاورزی، شکل گیری صنایع بزرگ و متوسط در چند سال اخیر، بالاترین نرخ باسوادی و نیروی جوان آماده کار و…، اما به عنوان آخرین استان در رتبه بندی اقتصادی کشور قرار دارد و به تبع آن درگیر با مشکلات متعددی از جمله داشتن بالاترین میزان بیکاری جوانان، بالاترین نرخ تورم، نبود فرصت های مناسب شغلی، مشکلات فقر و معضلات اجتماعی و…. است. بنابراین نیازمند تخصیص منابع برای ایجاد و توسعه زیرساخت ها، جذب سرمایه گذاران توانمند بخش خصوصی و تشویق و ترغیب شرکت های سرمایه گذاری وابسته به دولت و همچنین تزریق اعتبارات و تسهیلات ارزان قیمت برای رونق کسب و کارکوچک و متوسط است.

برای تحقق خواسته‌ها و گذر از مرحله نداشتن‌ها، برقراری ارتباط با مراجع مهم و تصمیم‌گیر کشور و اجرای دیپلماسی اقتصادی می تواند گشایشی در وضعیت فعلی به وجود آورد. به نظر می رسد “قاسم سلیمانی دشتکی” به عنوان استاندار، از بدو انتصاب به خوبی این نکته را دریافته و از همان ابتدا گام‌های مهمی برداشته است. وی تاکنون مقامات و تیم های مهم اقتصادی زیادی را به استان دعوت کرده و حضور مقامات ارشد اقتصادی دولت به همراه رئیس دیوان محاسبات کشور در روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه در راستای اجرای این استراتژی می باشد.

همراهی دکتر عادل آذر به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور و بالاترین مقام یک نهاد نظارت مالی با مدیران بانک ها، روسای هیئت مدیره شرکت های توسعه ای و سرمایه گذاری وابسته به دولت، نمی تواند یک اقدام تصادفی یا بدون حساب باشد. قطعا استاندار ایلام با درایت و هوشمندی و در راستای ایجاد اطمینان در حمایت دیوان محاسبات از مدیران این سازمان ها، دکتر عادل آذر را همراه این تیم به استان آورده است.

به غیر از “دکتر عادل آذر” به عنوان رئیس دیوان و یک نهاد نظارتی، “مرتضی شهیدزاده”مدیرعامل صندوق توسعه ملی به عنوان مهمترین مرجع پرداخت اعتبارات و تسهیلات به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه های مختلف، “محمدرضا حسین زاده” مدیرعامل بانک ملی ایران و رئیس کمیسیون بانک های دولتی، “کوروش پرویزیان” مدیرعامل بانک پارسیان و رئیس هماهنگی بانک های عامل خصوصی، “محمدباقر عالی” رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مسئول سرمایه گذاری غیر مستقیم دولت در طرح های بزرگ صنعتی و…، اعضای تیمی بودند که در صورت ایفای تعهدات و عمل به وعدهای خود، به راحتی می توانند قفل محرومیت ایلام را باز کنند.

شاید برای اولین بار است که یک تیم اقتصادی دولت با این کیفیت و دارای مسئولیت مستقیم در زمینه های مختلف مانند: اختصاص بودجه های عمرانی، تخصیص منابع مالی و تسهیلاتی، سرمایه گذاری شرکت های توسعه‌ای وابسته به دولت همراه با کارشناسان مربوطه و دارای توان تصمیم سازی، در معیت یک نهاد نظارتی مهم برای یافتن راه های برون رفت استان از مشکلات زیرساختی و توسعه‌ای به ایلام سفر می کنند.

در سنوات اخیر مخصوصا در زمان برگزاری کنگره عظیم اربعین شاهد رفت و آمدهای فراوان مقامات کشوری و لشکری به استان بوده ایم و بعضا در همان زمان انتقاداتی متوجه تیم مدیریتی استان دال بر عدم بهره گیری از این حضورها در سطح رسانه ها مطرح می شد. نیک می دانیم که آن ترددها بیشتر نمادین و جنبه های تبلیغاتی داشت. اما یقین داریم که سفر هیئت بلند پایه اقتصادی روز چهارشنبه به دلیل مشخص بودن اهداف و خواسته ها و همچنین همراهی تیم های کارشناسی مربوطه ما را بیشتر به پیگیری، اهتمام جدی و نگاه دلسوزانه قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام برای کاستن فاصله توسعه نیافتگی استان امیدوار می کند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.