کدخبر : 9161
سه‌شنبه 9 جولای 2019 - 14:31
فاقددیدگاه
مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام:

ایلام صاحب هنرستان «هنرهای زیبا» می شود

استان تنها یک اردوگاه دانش آموزی تحت پوشش آموزش و پرورش واقع در شهرستان ایوان وجود دارد که این مکان مهم تربیتی و تفریحی از حداقل امکانات جهت پذیرش دانش آموزان برخوردار است

اسفندیاررستم‌زاد مدیرکل آموزش و پرورش ایلام در چهارمین جلسه ی شورای آموزش و پرورش استان گفت: نظر به اهمیت آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش و نیز در راستای اجرای سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش همچنین هدایت دانش آموزان به سمت تحصیل در هنرستان ها، اجرای راهکارها با موضوع گسترش و تنوع بخشی در هنرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در راستای ایجاد تنوع در فرصت های تربیتی و هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مشاغل مورد نیاز حال و آینده با محور علاقمندی دانش آموزان به رشته های فن آورانه و وجود استعدادهای هنری در زمینه های مختلف با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی استان هنرستان «هنرهای زیبا» در شهرستان ایلام راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه به اردوگاه‌های دانش آموزی در استان اشاره کرد و افزود: این مکان ها محیطی امن برای اجرای برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به شمار میرود به همین دلیل اردو از جمله کارهای مهم تربیتی به حساب می آید.

مدیرکلآموزشوپرورشایلام اظهارداشت: در استان تنها یک اردوگاه دانش آموزی تحت پوشش آموزش و پرورش واقع در شهرستان ایوان وجود دارد که این مکان مهم تربیتی و تفریحی از حداقل امکانات جهت پذیرش دانش آموزان برخوردار است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان ایلام مسیر عبور خیل عظیم زائران عتبات عالیات، کاروان های راهیان نور و مسافرانی از کشورهای دیگر گردیده است می توان با تجهیز و توسعه این اردوگاه و برنامه ریزی جهت احداث اردوگاه های جدید در استان زمینه ی جذب حداکثری دانش آموزان سایر استان ها و حضور اسکان زائران و کاروان های راهیان نور در استان فراهم آورد.

رستم زاد خاطر نشان کرد: در سنوات قبل در این راستا اقداماتی صورت گرفته است و مکان هایی شناسایی شده است. گفتنی است، سال تحصیلی ۹۸_۹۹ بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در سطح مدارس استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.