کدخبر : 9090
سه‌شنبه 25 ژوئن 2019 - 7:46
فاقددیدگاه

اولویت استخدام در صنایع و واحدهای تولیدی ایلام با افراد بومی است

دادستان ایلام گفت: صنایع تولیدی و صنعتی کلان و متوسط استان موظف به بکارگیری نیروهای بومی جویای کار هستند و اولویت اشتغال در واحدهای صنایع استان با افراد جویای کار بومی است.

به گزارش ایرنا، افشار خسروی زاد روز دوشنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: عمده ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌های استان ایلام نتیجه بیکاری و عدم اشتغال پایدار افراد است که فشارهای ناشی از بیکاری و مسائل اقتصادی آنها را به سمت ناهنجاری‌هایی چون اعتیاد، سرقت، خشونت و … می‌کشاند.

وی افزود: ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده با موضوع‌های مختلف توسط دفتر دادستانی بررسی می‌شود و در پرونده‌های مهم و ویژه همچون آدم ربایی، اختلاس، مسائل امنیتی زیر نظر مستقیم دادستان رسیدگی می‌شود.

خسروی زاد یادآور شد: هدف دستگاه قضائی استان ایلام ایجاد صلح و سازش در بین طرفین دعوی حتی قتل‌های عمد است مگر قتل یا تخلفی که موجب انزجار و التهاب افکار عمومی شود در سایر پرونده‌ها اولویت و سیاست ضابطین دستگاه قضا رضایت مندی ۲ طرف دعوی و مختومه کردن پرونده‌ها است.

وی گفت: استان ایلام در زمینه فضای سالم اجتماعی در حوزه بزه و جرم و نیز کشف جرم و شناسایی و بازداشت متهمان و مجرمان نسبت به استان‌های دیگر وضعیت مطلوبی دارد و در این راستا نباید از فرهنگ سنتی و نیز نقش بزرگان و سران ایلات و طوایف در کاهش بروز جرم و شناسایی متخلفان غافل شد.

دادستان ایلام افزود: جمع آوری متکدبان، معتادان، اراذل و اوباش، ستاد تنظیم بازار، مقابله با گران یا کم فروشی، آسیب‌های اجتماعی در زمره وظایف دستگاه قضا نیست و بر عهده نهادهای دولتی همچون سازمان‌های صمت و بهزیستی است اما ضابطان قضائی برای تسهیل و تسریع در امور با هم افزایی، همکاری و همراهی با دستگاه‌های دولتی به این موارد ورود می‌کنند.

وی انجام برنامه‌ها و کارهای فرهنگی برای کودکان، نوجوانان و جوانان بزهکار برای بازگشت سالم آنها به اجتماع، برخورد با سلاح‌های غیر مجاز سرد و گرم، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جلوگیری از قاچاق احشام، جلوگیری از پدیده کودک همسری و مقابله با آن، موظف کردن پزشکان برای نصب دستگاه پوز در مطب خود به منظور شفاف سازی درآمد و جلوگیری از فرار مالیاتی آنها، و… از جمله مواردی بوده که دادستانی و ضابطین قضائی به آنها ورود کرده‌اند تا از تضیع هرگونه حق مردم جلوگیری شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.