کدخبر : 9087
دوشنبه 24 ژوئن 2019 - 9:05
فاقددیدگاه

مسئولان از ابتکار عمل دانشگاه در جذب دانشجوی خارجی استقبال کنند

رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: مسئولان استان باید از ابتکار عمل این دانشگاه در جذب دانشجویان خارجی استقبال کرده و آنرا به عنوان یک ظرفیت برای توسعه تمامی بخش ها قلمداد کنند.

محمد علی اکبری با بیان اینکه دانشجویان سه کشور خارجی شامل عراق، افغانستان و مالزی در دانشگاه ایلام تحصیل می کنند، اظهار کرد: وقتی دانشگاه به این مرحله از رشد و بالندگی می رسد که بین المللی شده و دانشجوی خارجی پذیرش کند همه بخش ها نیز اعم از دولتی و خصوصی باید این آمادگی را در خود ایجاد کنند.

وی از مردم و فعالان بخش خصوصی نیز خواست: حضور مهمانان فرهیخته خارجی را پاس بدارند و به موضوع نگاه انتفاعی و کوتاه مدت نداشته باشند بلکه تلاش کنند به یک سرمایه گذاری بلند تبدیل شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان خارجی از حضور در استان ایلام بسیار راضی هستند اما از برخی عوامل گله دارند، تصریح کرد: مرز مهران باید به مرز آرامش تبدیل شود و فرآیند ورود و خروج اتباع خارجی خصوصاً دانشجویان درست و اصولی انجام شود.

رئیس دانشگاه ایلام گفت: مرز می تواند برای ما یک فرصت طلایی باشد و مردم باید یاد بگیرند استفاده ارزان و بلند مدت سود بیشتری دارد و اگر این اتفاق بیافتد همه برنده هستیم در غیر اینصورت به منافع استان ضربه زده و تبعات منفی زیادی دارد.

علی اکبری افزود: دانشگاه ایلام هم اکنون در کشور عراق شناخته شده است و جایگاه خاص خود را دارد اما باید تلاش کنیم فضای استان ایلام را برای پذیرش دانشجویان خارجی هر چه بیشتر آماده شود تا بتوان از مزیت های آن خصوصاً در زمینه ارتقا سطح سواد عربی و انگلیسی بهره مند شویم.

وی ابراز امیدواری کرد: روزی برسد که بدلیل حضور انبوه دانشجویان و گردشگران خارجی، تابلوهای چند زبانه بر سر در هتل ها، رستوران ها و معابر نصب شده و حتی رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی به چند زبان توانایی مکالمه داشته باشند.

رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: با توجه به بحث تحریم های آمریکا، موضوع ارتباط دانشگاه ها اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا کرده است و در این راستا دانشگاه ایلام مصمم به توسعه و گسترش هر چه بیشتر ارتباطات علمی خود با دانشگاه های دیگر کشورهای منطقه و جهان است.

علی اکبری اضافه کرد: واگذاری دیپلماسی علمی و فرهنگی به دانشگاه های کشور سیاست نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید است و بر این اساس دانشگاه ایلام با ۱۲ دانشگاه کشور عراق ارتباط علمی و پژوهشی دارد.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

هم اکنون ۷۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ایلام تحصیل می کنند که پیش بینی می شود در سال تحصیلی آینده به بیش از ۱۰۰ دانشجو برسد./ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.