کدخبر : 9071
یکشنبه 23 ژوئن 2019 - 8:19
فاقددیدگاه
مدیرکل زندان‌های استان ایلام:

کاهش جمعیت زندان‌ها اولویت اول دستگاه قضا است

مدیرکل زندان‌های استان ایلام با بیان اینکه ورودی زندانیان نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است ، گفت: و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از اولویت‌های نظام قضا است.

«عبدالمجید کشوری» در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه،  اظهار کرد: استان ایلام نسبت به جمعیت، درصد نفوذ جرم در آن بسیار پایین است و در بحث جرم مواد مخدر رتبه دوم و سرقت رتبه اول را دارد .

وی افزود: آمار ورودی زندانیان نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از اولویت‌های نظام قضایی است و باید این مهم با تعامل خوب و سازنده با مراجع قضایی استان عملیاتی شود .

وی ادامه داد: ۳ درصد از جمعیت زندانیان ایلام را زنان تشکیل می‌دهند که عمده جرائم آنان مواد مخدر، سرقت و … است .

مدیرکل زندان‌های استان با بیان اینکه کلیه خدمات پزشکی به زندانیان رایگان است، گفت: سلامت جسمی زندانیان و توجه به این مقوله زمینه‌ساز بهداشت روحی و روانی زندانیان است و پرداختن به تقویت فعالیت‌های درمانی در حوزه‌های مختلف برای گروه‌های هدف، کاهش آسیب‌ها را به دنبال دارد .

کشوری ادامه ‌داد: آمار ورودی زندانیان نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از اولویت‌های نظام قضایی است و باید این مهم با تعامل خوب و سازنده با مراجع قضایی استان عملیاتی شود .

کشوری تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ رشته فعال و متنوع فنی و حرفه‌ای اعم از صنایع دستی، کارگاه قالی‌بافی، کارگاه مکانیک و … در سطح زندان‌های استان فعال بوده و در این راستا ۵۳۰ زندانی سال گذشته مهارت کسب کرده و در پایان هر دوره برای کارآموزان گواهی معتبر مهارت، صادر شده است.سال گذشته ۸۹ زندانی جرایم غیرعمد شامل تصادفات، حوادث کاری، شبه عمد، بدهکاران مالی، مهریه و نفقه و … با بدهی ۸۰ میلیارد ریال آزاد شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های ایلام به پیشرفت ۷۵ درصدی زندان مرکزی در برخی بخش‌ها خبر داد و گفت: سال ۸۳ کلنگ زندان جدید مرکزی ایلام در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع به زمین زده شد که به دلیل عدم بودجه کافی فاز اول این پروژه هنوز افتتاح نشده است .

وی در پا یان گفت: با افتتاح این پروژه، زندان مرکزی، مجتمع حرفه‌آموزی و کار درمانی دالاب، کانون اصلاح و تربیت و بازداشگاه ایلام در این مکان مستقر می‌شوند

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.