کدخبر : 9014
چهارشنبه 12 ژوئن 2019 - 12:15
فاقددیدگاه

واحدهای مسکونی احداثی در اراضی ملی ایلام سنددار می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از سندار شدن واحدهای مسکونی احداثی در اراضی ملی این استان خبر داد.

علی‌اصغر کاظمی روز چهارشنبه اظهار داشت: بر اساس بخشنامه ابلاغی این وزارتخانه واحدهای مسکونی که در مناطق اراضی ملی تصرف شده استان احداث شده‌اند ساماندهی و سنددار می‌شوند. 

به گفته وی، بیش از پنج هزار واحد مسکونی در اراضی ملی شهر ایلام ساخته شده است که این اقدام با جدیت دنبال خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: قیمت‌گذاری زمین توسط کارشناسان دادگستری ایلام و به روز محاسبه خواهد شد.

کاظمی از رفع تصرف بیش از ۲۳ هزار مترمربع از اراضی ملی این استان از ابتدای سال ۹۷ تاکنون با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی خبر داد و یادآور شد: از این مقدار ۱۵ هزار و ۷۴۱ متر مربع مربوط به سال گذشته به ارزش ۱۳۷ میلیارد ریال بوده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع دیگر از اراضی ملی رفع تصرف شده که طبق نظر کارشناسان ارزش ریالی این اراضی با توجه به کاربری مسکونی و کشاورزی ۳۵ میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تصریح کرد: پارسال ۳۶۷ متر مربع از اراضی مسکونی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز با صدور حکم قضایی با قلع و قمع حصار ایجاد شده و خلع ید و رفع تصرف به بیت المال بازگشت.
کاظمی تاکید کرد: یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی استان با قاطعیت تمام مقابل افراد سود جو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند.
وی اضافه کرد: چنانچه مردم قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند، ابتدا استعلامات لازم در این خصوص را از طریق اداره کل راه و شهرسازی بعمل و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: مردم می توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی ایلام و یا ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.