کدخبر : 8958
یکشنبه 26 می 2019 - 8:01
فاقددیدگاه
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان:

باغ‌موزه دفاع مقدس ایلام به زودی افتتاح می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، از جمع‌آوری تاکنون ۷۰ هزار سند دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس هم‌اکنون مراحل پایانی تکمیل و آماده‌سازی خود را طی می‌کند و در آینده‌ای نزدیک افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، سرهنگ «محمدرضا شرف‌بیانی»، در نشست رسانه، دفاع مقدس و مقاومت با حضور جمعی از اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: یکی از راهبردی‌ترین و اساسی‌ترین ابزار ارتباطی در دوران دفاع مقدس حضور رسانه‌ها بود و خبرنگاران و رسانه‌ها با جان‌فشانی و فداکاری خود در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی بر عهده داشتند و در این عرصه نیز شهدایی را تقدیم آرمان‌های نظام مقدس اسلامی کرده‌اند و خبرنگاران در دوران هشت سال دفاع مقدس دوشادوش سایر رزمندگان اسلام از کیان اسلامی دفاع کردند .

وی  بابیان اینکه کار در عرصه و اطلاع‌رسانی بسیار سخت است،گفت:  خبرنگاران در ۸ سال دفاع مقدس به‌عنوان یک رزمنده ایفای نقش می‌کردند و پل ارتباطی بین مردم و جبهه‌های حق علیه باطل بودند و ارزش‌های دفاع مقدس را انتقال می‌دادند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، بابیان اینکه رسانه‌ها و صداوسیما در راستای ارج نهادن به ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ دفاع مقدس نقش مهمی بر عهده داشته‌اند، گفت: هر آنچه ما امروز داریم و عزت ایران اسلامی در جهان به برکت ۸ سال دفاع مقدس است .

    شرف‌بیانی تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بنابر وظایف و مسئولیت‌های که دارد و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری، در عرصه‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش می‌کند و این بنیاد پایگاه فرهنگی مناسب برای فعالیت خبرنگاران در این عرصه است و ما از خبرنگاران برای فعالیت در حوزه دفاع مقدس استقبال می‌کنیم .

  مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، بابیان اینکه تاکنون ۷۰ هزار سند دفاع مقدس در استان ایلام جمع‌آوری‌شده است، ابراز کرد: باغ‌موزه دفاع مقدس هم‌اکنون مراحل پایانی تکمیل و آماده‌سازی خود را طی می‌کند و در آینده‌ای نزدیک افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد .

  وی، گفت: در عرصه ادبیات دفاع مقدس تاکنون بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در استان ایلام چاپ و منتشرشده است که از این میزان ۲۰۰ عنوان مربوط به قبل از سال ۹۵ است و ۱۰۰ عنوان نیز بعد از سال ۹۵ چاپ‌شده و در برنامه‌ریزی انجام‌شده تلاش می‌شود که هرسال ۳۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان چاپ و منتشر شود .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، گفت: در حال حاضر تعداد ۳۱ یادمان شهدای گمنام در استان ایلام پذیرای اقشار مختلف مردم علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت است و مراحل کار احداث ۳ یادمان نیز آغازشده است .

شرف بیانی، در پایان از خبرنگاران خواست به رسالت خود را نسبت به موضوعات دفاع مقدس تلاش کنند و این بنیاد تلاش می‌کند که در خدمت همه آحاد مردم به‌ویژه اصناف مختلف فرهنگی و علمی باشیم برای اینکه واقعیت دفاع مقدس را برای مردم و به‌ویژه نسل جوان به‌عنوان و تبیین کنیم

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.