کدخبر : 8953
شنبه 25 می 2019 - 9:50
فاقددیدگاه

مرحم نیستید لطفا نمک نباشید!!!

در باره آیین مملکت داری تا کنون خروارها کتاب نوشته شده ، هزاران قانون تصویب شده، اساتید دانشگاه میلیون ها انسان تربیت کرده اند و … اما ظاهرا در اینجا هیچکدام جواب نمی دهند، چرا ؟

جامک: رضا رستمی
از منشور امام اول شیعیان به مالک اشتر تا تجارب گرانقدر اداره کشور در اقصی نقاط جهان در برابر دیدگان ماست، اما همچنان که فکر می کنیم مرگ فقط برای دیگران است و هیچگاه سراغ ما نخواهد آمد همه را به کناری زده و همواره دنبال در انداختن طرحی نو هستیم که اتفاقا هیچگاه هم خروجی خوبی نداشته اند که اگر داشتند وضعیت اسف بار امروز را شاهد نبودیم که هیچ فردی حاضر به دفاع از آن نبوده و هر کس ، دیگری را مسبب آن اعلام می کند.
اصلاح طلب و اصولگرا هم ندارد ، هر کسی تا دستش به نیمچه قدرتی می رسد فارغ از تمام تجارب ارزشمند گذشته و معاصر و پیش رو ، چنان بر اسب چموش خود هی می کند و می تازد که انگار …
شرح وظایف به کل فراموش می شود و کسی تره هم برای تفکیک قوا خرد نمی کند و جالب تر اینکه همه هم ادعای دفاع از حقوق مردم زده و دل نگران توسعه و … هستند .
همیشه چیزی برای لقلقه زبان بعضی ها پیدا می شود، چه در جنگ صفین که قرآن بر سر نیزه کردند و شعار عوام فریبانه دادند ، چه در روز عاشورا که با نیت قربه الی الله سر از بدن پسر پیامبر جدا نمودند و چه امروز که در پشت عناوین و القاب و ارزش ها و قانون و رای مردم و هزار کوفت و زهر مار دیگر خود را پنهان نموده و مشغول دین زدایی و اعتماد سوزی و … هستند .
امروزه و در شرایطی که به علت مشکلات فراوان اقتصادی و معیشتی جامعه ، جان مردم به لبشان رسیده ، نیز برخی به جای گزارش شفاف عملکرد خود تنها به ابراز شرمندگی می پردازند و انگار نه انگار که قرار بود چکار کنند و چه وعده هایی به مردم دادند و چگونه سوار بر اسب خوش خیالی مردم شدند .
این خط و نشان کشیدن های بی حاصل نماینده برای مسئولان و کارگزاران برای نماینده ، به یک بازی ملال آور و مشمئز کننده تبدیل شده که غیر از فرصت سوزی برای استان و مردم حاصلی در بر نخواهد داشت .
مسئولی آمده و اعتراض کرده که برخی ها چوب لای چرخ می گذارند و دخالت های بی جا می کنند ، اقناع افکار عمومی توسط مخاطبان این جملات قطعا کار سختی نیست اگر بنا بر انجام وظیفه و صداقت در رفتار و گفتار باشد .
قصه پر غصه اینگونه دخالت ها و فشارها و خط و نشان کشیدن ها را بارها و بارها همه بیان کرده و تذکر داده اند ، نظارت بر عملکرد مدیران در بررسی برنامه ها باید خود را نشان دهد نه اینکه نمایندگان مجلس هر کدام بخشی از ادارات را به صورت جزیره ای برای خود تعریف کرده و انتخاب و انتصاب آن حوزه ها را حق مطلق خود بدانند .
انکار این موضوع هرگز کسی را مردد از پذیرش آن نمی کند ، چه اینکه نمونه ها و موارد متعدد از آنها در ذهن و حافظه مردم باقی مانده است .
همه باید پاسخگوی مردم باشند؟ هم استاندار و مدیرانش که که بار اجرایی استان را بر دوش دارند و هم نمایندگان مردم در مجلس که ماهیت وجودی شان منبعث از رای مردم بوده است .
البته که پاسخگویی به هم پریدن و شاخ و شانه کشیدن برای یکدیگر نیست.
الهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.