کدخبر : 8859
یکشنبه 5 می 2019 - 15:17
فاقددیدگاه

مشکل بزرگی به نام سرقت کابل های برق!

هرچند وقت یکبار شاهد قطعی برنامه ریزی نشده شبکه توزبع برق مشترکین هستیم. بیشتر این قطعی ها ناشی از اختلال عمدی در شبکه توزیع توسط نیروی انسانی است. سرقت کابل های برق جزء مواردی است که به طرز قابل توجه‌ای در فرایند خدمات رسانی به مشترکین اختلال ایجاد می کند.

پایگاه خبری جامک: اواخر هفته قبل برای لحظاتی بخشی از اهالی شهر ایلام با مشکل قطعی برق روبرو شدند که مشخص شد علت اصلی این قطعی، سرقت کابل های برق توسط سارقین حرفه‌ای بوده است. سالانه موارد مشابه زیادی اینچنین اتفاق می افتد و خسارت های مالی فراوانی به شرکت برق وارد می شود.

دکتر شیرخانی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام در گفتگویی تلفنی با خبرنگار جامک اظهار داشت: سرقت کابل های انتقال و همچنین سرقت انرژی از طریق دست کاری در شبکه توزیع، آثار و نتایج نامناسبی برجای می گذارد. وی گفت: هر گونه اختلال و یا ایجاد نوسان در فرایند توزیع برق، علاوه بر ایجاد نارضایتی و خدشه دار کردن خدمات این شرکت، موجب آسیب رساندن مالی و خسارت های زیادی به وسایل برقی مشترکین می شود.

شیرخانی خاطر نشان کرد: براساس تحقیقات و بررسی های موجود، بیشتر کسانی که اقدام به سرقت انرژی از طریق دستکاری در شبکه توزیع و یا انتقال برق قبل از کنتور می کنند، از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی قرار داشته و افراد فقیری نیستند. وی اضافه کرد: شوربختانه در بین این افراد، کسانی با پایگاه اجتماعی بالا و شخصیت های وجیه دیده می شود که این اقدام آنان جای تامل فراوان دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام اضافه کرد: فعالان فرهنگی و اهالی رسانه بایستی به این مهم بیشتر بپردازند و از نهادینه شدن فرهنگ آسیب رسانی به بیت المال جلوگیری شود.

دکتر شیرخانی در بخش دیگری از این گفتگو اعلام کرد: شرایط برای تابستان پیش رو با توجه به وضعیت مصرف،  چندان امیدوار کننده نیست. وی گفت: اگر مشترکین برای کاهش مصرف و صرفه جویی اقدامی نکنند قطعا در سه ماه تابستان امسال نیز با خاموشی های برنامه ریزی شده مواجه خواهیم بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.