کدخبر : 8830
چهارشنبه 1 می 2019 - 9:39
فاقددیدگاه
کاهش 60 درصدی تصادفات در فروردین ماه در ایلام

چرا شدت تصادفات در ایلام بالا است؟

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: استان ایلام از لحاظ شدت تصادفات در رتبه اول کشور قرار دارد که دلیل این امرسرعت غیرمجاز بالا و صعب‌العبور بودن مناطق است

به گزارش جامک، سرهنگ «رضا همتی‌زاده» با حضور در دفتر ایسنا، منطقه ایلام، با اشاره به اهمتیت ارتباط پلیس راه استان  با رسانه‌ها در راه فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ ترافیک ، اظهار کرد: سال ۹۸ سالی بود که بار برنامه‌ریزی در جهت کاهش تصادفات پیش‌رفتیم که نتیجه این برنامه‌ریزی کاهش ۷۰ در صدی  تصادفات و کسب رتبه‌ی اول کشور در این زمینه بود .

وی از  کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در فروردین امسال خبر داد و گفت: پدیده سیل در ابتدای امسال در ماموریت‌های پلیس راه و سایر ارگان‌های خدمتات‌رسان را مضاعف کرد و در مجموع موجب وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها و قطع ارتباط استان با استان‌های همجوار و مسدود شدن راه‌های استان شد .

رئیس پلیس‌راه استان ادامه داد: هم اکنون محور دره‌شهر – پلدختر کماکان بسته است و تردد از محور جایگزین «رومشکان»  انجام می‌شود و  خسارت‌های زیادی به جاده‌های استان از جمله محور ایلام – مهران ، جاده حاج بختیار، جاده مهران – دهلران ،  کمربندی دهلران وارد شد و  در حال حاضر تردد از لاین دسترسی انجام می‌گیرد و نیاز مبرم است که راه و شهرسازی و راهداری در خصوص بازسازی و مرمت جاده‌ها اقدام کنند که خوشبختانه پای کار هستند .

همتی‌زاده با بیان اینکه تونل آزادی هم آسیب دیده و چاله و چوله‌های زیادی در آن دیده می‌‍شود و  تونل اربعین به دلیل بحث روشنایی و تهویه کماکان مسدود است و تردد از محور جایگزین قلاجه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ریزش و رانش کوه از دیگر اتفاقاتی بود که ماموریت ما را مضاعف و مسئولیت‌ ما را در قبال جان و مال مردم بیشتر کرد .

رئیس پلیس‌راه استان گفت: در نوروز ۹۸  با تعامل با دستگاه‌های خدمات رسان درآشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و بهسازی و خط کشی محورهای مواصلاتی کارهای بسیار خوبی صورت گرفت و   تیم‌های گشتی در نقاط آسیب‌پذیر بر اساس تحلیل تصادفات افزایش یافت و با استفاده حداکثری از تجهیزات در اختیارمانند خودروها، پرسنل و دوربین‌های ثبت تخلفات ثابت و سیار توانستیم در خدمت مردم باشیم .

همتی‌زاده گفت: اقدامات فرهنگی و آموزشی از جمله تهیه بنر، بروشور و بهره‌گیری از فضای مجازی ، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری ، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از جمله دو تخلف همزمان از دیگر فعالیت‌های پلیس راه بوده است .

وی از اجرای برنامه جامع کاهش تصادفات، استفاده از ابزارهای کنترل هوشمند و استفاده از سامانه‌ها مخصوصا سامانه سپهتن، اجرای سیستم توزین در حال حرکت wim و تشکیل قرارگاه کاهش تصادف با همکاری سایر دستگاه‌ها را از جمله برنامه‌های پیش‌ رو عنوان کرد و گفت: در این  قرارگاه  وظایف همه‌ی دستگاه‌ها در حوزه اجرا، نظارت و ارزیابی مشخص می‌شود .

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد: از جمله موارد درون سازمانی مهم برای همه‌ی همکاران پلیس راه ، برنامه‌ریزی برای شناسایی مناطق دارای تصادف ، هدایت و جذب نیرو  و آموزش و استفاده از تبایغات گسترده در راه فرهنگسازی است .

وی با اشاره به اهمیت سازماندهی نیروها بر  تلاش برای هماهنگی با راه و شهرسازی، راهداری، امداد خودرو، دانشگاه علوم پزشکی ، امداد و نجات، اورژانس و هلال احمرتاکید کرد و گفت: رابطه‌ی هرچه منظم‌تر دستگاه‌های خدمات‌رسان بسیار مهم است چون استان ایلام از لحاظ شدت تصادفات در رتبه اول کشور قرار دارد که دلیل این امرسرعت غیرمجاز بالا و صعب‌العبور بودن مناطق است که تلاش ما در این زمینه مدیریت سرعت با امکانات نوین از جمله دوربین‌های ثبت سرعت و ارتقاء دوربین‌های سطح جاده‌ها است .

رئیس پلیس راه استان ایلام  کاهش تصادفات ، مخصوصا تصادفات فوتی و جرحی در استان، تعامل در جهت سرعت بخشی به امداد و نجات، ارتقاء فرهنگ ترافیک، توسعه و بهبود خدمات ترافیکی و توسعه سیستم‌های هوشمند، پیگیری نواقصات جاده‌ای به منظور ایمنی بخشی بالاتر به مسیرها، اجرای طرح‌های انضباط‌بخشی به موتور سواران را از جمله برنامه‌های این پلیس برای سال ۹۸ عنوان کرد .

همتی‌زاده ایجاد استراحت‌گاه‌های بین‌راهی در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها را دیگر برنامه‌ی این پلیس عنوان و تصریح کرد: این نکته متاسفانه مبتلابه کل کشور است یعنی نزدیک ۶۰ درصد تصادفات دراین مناطق اتفاق می‌افتد، که دلیل آن وجود تقاطع‌های زیاد، ترددهای زیاد و عججله و شتاب بی‌مورد رانندگان برای زودتر رسیدن به مقصد است .

وی تحلیل تصادفات در کمیسیون راه‌ها و مسئولیت‌سازی برای دستگاه‌ها در این زمینه برای مشخص شدن سهم سایر دستگاه‌ها در تصادفات را از جمله برنامه‌های پلیس راه عنوان کرد و گفت: یعنی هر دستگاهی مسئول یک کمیته خواهد بود و کمیته‌ها زیرمجموعه دارند و باید پای کار بوده و همکاری لازم را با پلیس راه داشته باشند تا اقدامات موثر واقع شود .

رئیس پلیس راه استان ایلام، کنترل مکانیزه‌ی جاده‌های استان با نصب دوربین و استفاده حداکثری از سامانه هوشمند از جمله سپهتن را از دیگر برنامه‌های امسال عنوان کرد و گفـت: سامانه سپهتن فعلا برای اتوبوس‌ها فعالاست و امیدواریم برای ناوگان باربری هم بتوانیم برای این مهم استفاده کنیم و با حضور خوب پلیس راه در جاده‌ها شاهد امنیت جاده‌ها و کمک به تحقق شعار با توجه به اهمیت حمل و نقل در مقوله اقتصاد باشیم .

همتی‌زاده با قدردانی از مردم گفت: در هر زمانی که ا مردم فهیم و با فرهنگ کمک خواسته‌ایم در صحنه حاضر بوده‌اند و نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.