کدخبر : 8821
سه‌شنبه 30 آوریل 2019 - 7:34
فاقددیدگاه
معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام:

راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مشارکت‌پذیری و مطالبه‌گری است

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه پلیس یک نهاد اجتماعی وهدف والای آن ایجاد نظم،امنیت و آرامش روانی جامعه است، گفت: مشارکت‌پذیر بودن ،مسئولیت ،مطالبه گری ، راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از جمله راه‌های موثر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است .

سرهنگ «فرزاد یاسمی» در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد، فعال در حوزه فرهنگی- اجتماعی اظهار کرد: یکی از حوزه هایی که در حال حاضر پلیس به دنبال آن است و می تواند نقش موثر و بسزایی در پیشبرد برنامه های ناجا داشته  است ،مشارکت پذیری اقشار مختلف جامعه و سازمانهای دولتی وغیر دولتی است .

وی تصریح کرد: پلیس اگر بخواهد اجتماعی محور عمل کند و آن را مبنا قرار دهد بایستی هم شما مشارکت داشته با شید و هم اینکه ما آن را بپذیریم .

معاون اجتماعی دادگستری ایلام به اقدامات خوب نیروی انتظامی در جلب مشارکت های مردمی اشاره کرد و گفت: خدا را شکر ناجا در این حوزه خیلی خوب عمل کرده و راه و مسیر مشارکت پذیری و مشارکت جویی مردم و سازمانهای دولتی و غیر دولتی را در تمام سطوح مختلف اجتماعی جامعه و اقشار و گروه‌ها را به خوبی پذیرفته است .

یاسمی با بیان اینکه ناجا به دنبال پذیرش مشارکت جویی در تمام حوزه های اجتماعی،فرهنگی،انتظامی و ترافیکی است، گفت: نیروی انتظامی این موضوع مهم  را به عنوان یک برنامه اصلی و نقشه راه برای پیشبرد اهداف و رسیدن به هدف والای خود که همان ایجاد نظم و امنیت و آرامش روانی در جامعه است،نصب العین خود قرار داده و مسیر را کاملا برای میزان مشارکت سایر اقشار هموار ساخته است .

وی افزود: پلیس به این باور رسیده که هرچند پلیس از نظر امکانات،تجهیزات ، نیروی انسانی ،پیشرفته و نیرومند  باشد، نخواهد توانست  طرح ها  و برنامه های خود را در جامعه پیاده و ارائه کند چرا که تا مردم نخواهند، نپذیرند و مشارکت نداشته باشند ،نیروی انتظامی برای ایجاد نظم وامنیت بخشی در جامعه بایستی از حالت اجتماعی محور خارج شود .

معاون اجتماعی انتظامی ایلام با بیان اینکه مشارکت شما با پلیس درجامعه یکی از نشانه های مسئولیت پذیری است، یادآور شد: پلیس برای تحقق امنیت پایدار در جامعه نیازمند همراهی و مشارکت سازمان های مردم نهاد، فعال در حوزه فرهنگی- اجتماعی برای حل آسیبها و معضلات اجتماعی است . 

وی خاطرنشان کرد: در نگاه و دید جامعه اسلامی، همه افراد مسئول و مسئولیت پذیرند،چرا که بی توجهی و بی تفاوتی افراد به آسیب های اجتماعی ،تباهی وسقوط فرهنگ یک جامعه را به دنبال خواهد داشت .

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام در ادامه گفت:پلیس در یک دهه گذشته خیلی خوب زمینه های فعالیت ومشارکت مردم را پذیرفته و توانسته است از ظرفیت آنها برای ایجاد نظم وامنیت استفاده کند .

وی افزود: این مشارکت درقالب مورادی همانند شورای معتمد پلیس،بانویار پلیس، پلیس افتخاری، همیارپلیس، و پلیس ۱۱۰ در نیروی انتظامی توانسته است به خوبی این مشارکت پذیری مردم و پلیس را نهادینه کند .

یاسمی خاطرنشان کرد: مطالبه گری مردم و سازمان های غیر دولتی امروزه در بحث آسیب های اجتماعی واقعاٌ کمرنگ است ،بعضی از آسیب های اجتماعی در حال تبدیل شدن به الگوی رفتاری مردم و بعضی از آنها هم  در حال تبدیل به بحران اجتماعی هستند و متاسفانه در برخی مواقع می بینیم خود مردم آگاهانه یا ناآگاهانه حمایت و مشارکت می کنند .

وی با بیان اینکه برای حل معظلات اجتماعی نیازمند عزم همگانی هستیم، گفت: بایستی همپای پلیس، سایر ارگان ها و سازمان ها مخصوصاٌ سازمان های غیر دولتی ورود کنند .

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه ، دولت پاسخگوی این همه فعالیت اجتماعی و فرهنگی برای مبارزه با آسیب ها و معظلات اجتماعی نمی تواند باشد، گفـت: در کنار دولت  و پلیس ، سازمانهای مردم نهاد به دلیل ظرفیت و کارایی آنها که از خود مردم هستند می توانند به میدان آمده و در حل آسیب های اجتماعی به دولت کمک کنند .  

یاسمی از آمادگی ناجا با سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه فرهنگی خبر داد و گفت: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در حال شناسایی نقاط آسیب زا و آسیب های موجود در سطح استان است که بعد از کار مستند سازی و تدوین گری به دنبال تهیه گزارش اجتماعی و مطالعاتی  است تا آن را از دستگاههای ذیربط مطالبه نماید .

وی گفت: معاونت اجتماعی انتظامی استان ایلام  به عنوان پیش قراول برنامه های فرهنگی -اجتماعی ناجا، آمادگی دارد برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی فراگیر استان، از طرح های  فرهنگی ، سازمان های مردم نهاد که قابلیت اجراء داشته باشند حمایت می کند./ ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.