کدخبر : 8798
شنبه 27 آوریل 2019 - 7:56
فاقددیدگاه

اینجا، طنین بانگ ایل گوش‌نوازی می‌کند

جشنواره ملی ایل‌بانگ به میزبانی بدره با حضور هنرمندانی از ۱۵ استان کشور در دو بخش شعر و موسیقی بومی عشایر و اقوام مناطق مختلف کشور با اجرای موسیقی بومی و محلی، بازی‌های بومی و محلی، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی و شعرخوانی شاعران در حال برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «احمد کرمی» معاون امور عمرانی استانداری ایلام، در این مراسم، بابیان اینکه غنای فرهنگی و هنری در بین اقوام و عشایر ایران قابل‌توجه و بررسی است، تصریح کرد: ایران اسلامی دارای اقوام و خرده‌فرهنگ‌هایی در نقاط مختلف کشور با رسوم و آداب مختلف است که در کنار هم با همدلی و وحدت تحت عنوان ملت ایران زندگی می‌کنند .

وی بابیان اینکه در کمتر جایی از کره زمین ملتی با آداب، رسوم، فرهنگ و پوشش‌های مختلف این‌گونه در کنار هم قرارگرفته‌اند، تصریح کرد: غنای فرهنگی آداب‌ورسوم اقوام مختلف کشور، یکی از نقاط قوت و ظرفیت‌های فرهنگی کشور است که نیازمند توجه و بهره‌گیری از این ظرفیت در راستای شناساندن به نسل جوان امروزی از یک‌سو و درآمدزایی از سوی دیگر با نگاه به گردشگری است .

کرمی با تأکید بر اینکه تبادل فرهنگ میان اقوام ایرانی کمک شایانی به غنای فرهنگی کشور می‌کند، یادآور شد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی، زمینه‌ساز احیای سنت‌ها، آیین‌ها، رسوم، موسیقی و هنر عشایر و اقوام مختلف کشور می‌شود و همچنین نقش بسیار مهمی در راستای ثبت و ضبط این آیین‌ها و فرهنگ‌ها برای نسل‌های بعدی دارد .

معاون امور عمرانی استانداری ایلام، بابیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر در بخش عشایری و گردشگری روستایی است، گفت: این جشنواره‌ها، می‌تواند نقطه قوتی برای معرفی استان ایلام در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری باشد .

کرمی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بومی، محلی، عشایری و روستایی استان ایلام نیازمند معرفی در سطح ملی است، خاطرنشان کرد: جشنواره ایل بانگ زمینه‌ساز تبادل فرهنگی میان اقوام و خرده‌فرهنگ‌های عشایری و درنهایت همبستگی ملی و وحدت میان آنان می‌شود .

شعرخوانی شاعرانی از استان‌های ایلام و خوزستان، اجرای برنامه هنری و بازی‌های سنتی توسط هنرمندان استان مازندران، اجرای برنامه هنری گروه سیروان ایلام، نوازندگی با ساز «دوزله» و نیز افتتاح نمایشگاه عکس اقوام ایرانی، اجرای برنامه هنری و آیینی توسط هنرمندان استان خراسان شمالی، اجرای موسیقی توسط هنرمندان استان خوزستان، اجرای بازی‌های بومی و محلی و شعرخوانی شاعرانی از استان‌های خوزستان و لرستان ازجمله برنامه‌های نخستین روز جشنواره ملی ایل بانگ است 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.