کدخبر : 8760
شنبه 20 آوریل 2019 - 14:50
فاقددیدگاه

برای آنانی که در گمنامی نیک می درخشند

"امنیت" در قانون به معنای نبود تهدید تعریف شده است. در دهه های قبل امنیت به معنی عدم تهدیدات نظامی مورد نظر بود اما امروزه مولفه های امنیت افزایش زیادی داشته و موارد متعددی را شامل می شود.

جامک: مهدی کاکاخانی


امنیت فردی، امنیت عمومی، امنیت خانواده، امنیت اجتماعی، امنیت اقتصادی، امنیت فرهنگی، امنیت روانی، امنیت ملی، امنیت فراملی، امنیت شهری، امنیت بهداشتی، امنیت سایبری و در این سال های اخیر هم امنیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی  نیز اضافه شده  و قطعا در ادامه این مسیر، موارد دیگری هم به این لیست اضافه خواهد شد.

ضرورت وجود «امنیت» و از آن مهمتر «احساس امنیت» در زندگی جمعی به حدی دارای اعتبار است که برخی صاحبنظران در تعاریف خود کلمه «امنیت» را مترادف با مفهوم «سلامتی» به کار گرفته‌اند.

بی تردید ایجاد آرامش و نبود تهدید در هر کدام از این مولفه‌ها نیازمند وجود ساختار مسنجم، برنامه‌ریزی هدفمند و داشتن منابع انسانی متعهد و آموزش دیده است. خوشبختانه زیرساخت و زیربنای سازمان متولی و مسئول در کشور ما یعنی “وزارت اطلاعات” از همان ابتدا برمبنای آموزه های دینی، اصول حرفه‌ای و از همه مهمتر کاملا مردمی، ریل گذاری شده به طوری که با گذر زمان و افزایش تهدیدات مختلف، روز به روز شاهد پایداری و استحکام ساختارهای امنیتی در ابعاد مختلف هستیم.

استان ایلام به عنوان یکی از استان های مرزی با داشتن ۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، براساس شاخص‌های موجود از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است.این پایداری، ثبات و احساس امنیت، مرهون تلاش کسانی است که به دور از هیاهوی رسانه‌ای و قرار گرفتن در مقابل دوربین های خبرنگاران، تنها به عشق مردم فعالیت دارند.

در حادثه سیل امسال و همچنین در رویدادهای مختلف سالیان گذشته مخصوصا در دوره‌ای که رسانه های اجتماعی میدان‌دار مدیریت افکار عمومی شده اند، خیلی از مسئولان محلی و کشوری با همراه کردن تعدادی عکاس و خبرنگار و سپس از روش هایی مانند غوطه ور نمودن خود در سیلاب‌ ها یا بیل به دست گرفتن برای خاموش کردن آتش جنگل و امثالهم اهتمام جدی برای دیده شدن به کار گرفته اند. این در حالی است که سربازان گمنام وزارت اطلاعات با پرهیز از هرگونه شلوغ کاری، ماموریت های بیشماری را در حوزه های مختلف به سرانجام رسانده اند  که نتایج ارزشمند آنها شایسته تقدیر و سپاسگزاری است. این جماعت به عنوان دلسوزترین و متعهدترین، برای حفظ امنیت و آرامش تک تک افراد جامعه، حاضرند از همه هستی خود گذشت کنند و بارها مشاهده شده که در این مسیر مقدس، جان خویش را نیز فدای مردم و میهن کرده اند.

حال که به دلایل متعدد شرایط و بستر لازم برای تجلیل و یا تقدیر از زحمت کشان این عرصه خطیر فراهم نیست، در نیمه شعبان که مصادف است با ولادت حضرت ولیعصر (عج) و هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده،  شایسته است همه کسانی که تریبونی در اختیار دارند، با تولید محتوای انرژی بخش،  قدردان مجاهدت این سربازان وطن باشند. لازم است به پاس همه از خودگذشتگی ها، به پاس خدمات ارزشمندی که در گمنامی انجام می گیرد و به پاس پرورش میوه ارزشمند “امنیت” با صدای رسا و با افتخار اعلام کنیم:  “سربازان ملت متشکریم”

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.