کدخبر : 8707
شنبه 13 آوریل 2019 - 12:13
فاقددیدگاه

رئیس جدید بنیاد نخبگان استان معارفه شد

در مراسمی دکتر «مژگان صالحی‌پور» به عنوان رئیس جدید بنیاد نخبگان استان معارفه و از زحمات دکتر «رضا خانی» تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، در این مراسم،  «محمدصالح ترکستانی» معاون توسعه و مدیریت بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد:یکی از معضلات در کشور مسئله نخبه باوری است که در این خصوص با یک فضای نهادی مواجه هستیم که الزما عملکرد مثبت و درخور توجهی را به دنبال ندارد، در این زمینه می توان چند کار انجام داد که راه صحیح آن شکل گیری یک اکوسیستم برای حل مشکلات کنونی است .
وی  با تاکید بر اینکه ما به دنبال یک اکوسیستم کارآفرینی هستیم، گفت: راه‌اندازی این سیستم به‌ طور حتم سیستم‌های ناکارآمد و غیررقابتی را حذف و یا کنار می‌ گذارد .
معاون بنیاد ملی نخبگان یکی از چالش‌های اصلی در این بنیاد را نخبه نماها عنوان کرد و ادامه داد : اینکه فرآیند نخبه گزینی در گذشته صحیح بوده یا خیر، آیا تعداد مقاله و اختراع یا تلاش فرد برای حل مشکل های جامعه معیار درستی برای انتخاب نخبگان است یا نیست هم خود سئوال های جدی هستند اما در تعریف علمی نخبگان گروهی از فرهیختگان جامعه هستند که باید زمینه اثرگذاری آنان را فراهم ساخت .
ترکستانی با اشاره به اینکه در بنیاد ملی نخبگان به کسی گواهی نخبگی داده نمی‌شود و برچسبی به عنوان نخبه وجود ندارد، ادامه داد: در اینجا نخبه به کسی اطلاق می‌شود که تشنه خدمت باشد و انتظاری نداشته و در مسیر توسعه کشور در طی سالیان تلاش کند .
وی گفت: ساختار بنیاد نخبگان کشور، ایده اصلی خود را باهدف مشخص یعنی حمایت از استعدادها، مدیریت منابع انسانی و استعدادهایی که می ‌تواند به هدف بخشی منجر شوند دنبال می کند .
در این مراسم «محمد نوذری» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام نیز گفت: در شرایط کنونی دولت به شدت نیاز به تلاش نخبگان برای گره گشایی مشکلات دارد .
وی با اشاره به معضلات آسیب های حوزه اجتماعی در استان نیز تاکید کرد: تاکنون مقاله های بسیاری برای حل مسائل این حوزه ارائه شده است و در این خصوص نیازمند به ارائه مقاله های فرا پژوهشی هستیم، ادامه داد: دانشگاه و بنیاد نخبگان در این زمینه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.