کدخبر : 8621
یکشنبه 17 مارس 2019 - 15:03
فاقددیدگاه
مدیر کل کمیته امداد حضرت امام(ره) استان ایلام؛

اعتماد مردم اساسی ترین سرمایه کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: در سال 97 به دلیل مشکلات اقتصادی، بیش از 8500 خانوار جدید تحت خدمات کمیته حمایت قرار گرفتند

به گزارش جامک به نقل از ایسنا، منطقه ایلام، «ضیاء رضایی»، در نشست خبری اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی به بلوغ رسید و ۴۰ سالگی خود را جشن گرفت، خیلی از معاندین و بدخواهان نظام در انتظار این بودند که جشن چهل‌سالگی انقلاب برگزار نشود اما به حول قوه‌ی الهی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار و وارد دهه پنجم انقلاب شدیم .

وی گفت: با ورود انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی، کمیته امداد هم ۴۰ ساله شد، کمیته امداد امام خمینی (ره) مولود انقلاب اسلامی است، این بزرگ‌ترین افتخار است که در نقاط مختلف و دوردست کشور، خدمات کمیته امداد به اقشار مختلف و مردم محروم ارائه می‌شود و خادم فقرا، نیازمند و شریف‌ترین قشر جامعه باشیم و افتخار ما خدمت بی‌منت به مردم و محرومان جامعه است .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، بابیان اینکه در این چهل‌سالگی که گذشت خدمات بسیار گسترده‌ای صورت گرفته است، افزود: رسانه‌ها زبان گویای مردم هستند و مشکلات را منتقل می‌کنند، رسانه‌ها زبان گویا و دستگاه‌های دولتی و اجرایی هستند که هم خدمات نظام از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسانده می‌شود و هم نیاز مردم از طریق رسانه به گوش مسئولان می‌رسد .

رضایی با اشاره به اینکه رسانه‌ها یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و منتقل‌کننده مسائل و مشکلات مردمی هستند، تصریح کرد: رسانه‌ها، مهم‌ترین ابزار بر افکار عمومی جامعه هستند و مددکاران، یار و کمک یار امداد در خدمت‌رسانی به مردم هستند که قدردان لطف و محبت همه رسانه‌ها هستیم .

وی، تصریح کرد: سال ۹۷ سالی بسیار سخت و همراه با بحران‌های اقتصادی بوده که فشار این بحران‌ها بر طبقه محروم و نیازمند و کم‌درآمد جامعه است، در سال ۹۷ در جریان همین مشکلات اقتصادی، بیش از ۸۵۰۰ خانوار جدید تحت خدمات کمیته حمایت قرار گرفتند .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، افزود: در سال ۹۵ حدود ۵ درصد کاهش آمار خانوارهای تحت حمایت در استان را داشتیم و همچنین کاهش جمعیت مددجوی در سال ۹۵ حدود ۱۰ درصد بوده است و جمعیت و این در حالی است که مددجوی این نهاد در اسفندماه سال جاری، ۲۹ هزار و ۳۵۰ خانوار بوده که تحت حمایت خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرارگرفته‌اند .

رضایی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین سرمایه کمیته امداد اعتماد مردم به این نهاد است، یادآور شد: دشمنان خیلی تلاش کردند که با راه‌اندازی کمپین‌های مختلف این اعتماد را نشانه بگیرند، اما اعتماد مردم به این نهاد نه‌تنها کاهش نیافت بلکه افزایش نیز یافت و صدقات کمیته امداد که در هر شهرستان جمع‌آوری می‌شود حتی یک ریال به شهرستان‌های دیگر جابجا نمی‌شود و صدقات جمع‌آوری‌شده در همان شهر هزینه می‌شود .

وی بابیان اینکه در ۱۰ ماه سال جاری در بحث جمع‌آوری صدقات در استان ایلام حدود ۱۱۵ درصد تحقق میزان تعهدات داشته‌ایم، گفت: بالاترین ضریب کشوری جمع‌آوری صدقات مربوط به استان ایلام بوده و این نشان‌دهنده اعتماد مردم به این نهاد است .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در استان ایلام از ۱۴ تا ۲۰ اسفند، اظهار کرد: میزان کمک‌های جمع‌آوری‌شده در استان در جشن نیکوکاری حدود ۸۴ درصد رشد نسبت سال قبل داشته است، این در حالی است که این میزان در کشور حدود ۵۰ درصد بوده است .

رضایی بابیان اینکه ۱۹ میلیارد ریال صدقه در استان ایلام جمع‌آوری‌شده است که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است، افزود: در بحث جمع‌آوری زکات ۱۲۴ درصد نسبت به برنامه سال قبل رشد داشته‌ایم که ۶۰ درصد سهم فقرا و ۴۰ درصد سهم طرح‌های عمرانی و عام‌المنفعه ازجمله خانه عالم و مسجد است که در استان ایلام سهم فقرا از زکات ۸۲ درصد بوده است و توانسته‌ایم به این نقطه برسیم که زکات تبدیل به خدمت به فقرا شود .

مدیرکل کمیته امداد امام خمیینی(ره) استان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد حامیان ایتام در خارج استان هستند، گفت: میانگین کمک حامیان به ایتام در استان ایلام بالاتر از میانگین کشوری است و جزو ۵ استان اول کشور هستیم و در حوزه اشتغال نیز درمجموع ۲۲۱۷ شغل تا امروز از محل اعتبارات داخلی این نهاد و منابع قرض‌الحسنه بانک‌های عامل با ۴۶۱ میلیارد ریال در استان ایلام شغل ایجادشده است .

رضایی بابیان اینکه ۴۳۵۷۳ شغل در ۴۰ سال گذشته بااعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان ایجادشده و ۱۴ هزار خانوار ایلامی به خودکفایی رسیده‌اند، تصریح کرد: در ۴ سال گذشته کمیته امداد این استان، دستگاه برتر در ایجاد اشتغال در استان و رتبه اول جذب تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها را در کشور کسب کرده است .

وی با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۳۷ نفر از مددجویان این نهاد به اردوهای زیارتی و فرهنگی اعزام‌شده‌اند، گفت: ۹۶ کانون محله در سال گذشته در نقاط مختلف استان ایجادشده که در این زمینه اولویت توجه به مناطق محروم ایجادشده است و در بحث ساماندهی امور جوانان نیز این نهاد رتبه اول در استان ایلام کسب کرده است .

رضایی بابیان اینکه ۲۰ هزار نفر از مددجویان استان در قالب آموزش‌های مهارتی و پیشگیری تحت آموزش‌های لازم قرارگرفته‌اند، تصریح کرد: ۷ حافظ کل قران کریم در مجموعه خانواده‌های تحت حمایت استان وجود دارد و افراد نخبه‌ای وجود دارد که در کشور و استان منشأ خیروبرکت هستند، در بین خانواده مددجویان استان ۳۲۱ نخبه علمی، فرهنگی و مبتکر و قرآنی وجود دارد .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، بابیان اینکه در بحث تأمین جهیزیه حدود ۵۰ هزار کمک‌هزینه جهیزیه از سال ۷۰ تاکنون با مساعدت کمیته امداد تهیه‌شده است، افزود: در این زمینه تاکنون حدود ۲۷ میلیارد تومان خدمات به نوعروسان ارائه‌شده و در سال جاری نیز با کمک تأمین جهیزیه یک هزار و ۷۰ نوعروس راهی خانه بخت شده‌اند .

وی گفت: در بحث خدمات مسکن کمیته امداد ۳۲۳۲ مورد فعالیت در بخش ساخت و تعمیر مسکن کلی و جزیی انجام‌شده و ۲۰ میلیارد تومان نیز هزینه شده است و در ۴۰ سال گذشته نیز ۴۳ هزار مورد خدمت به محرومان و نیازمندان ارائه‌شده است

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.