کدخبر : 8494
یکشنبه 24 فوریه 2019 - 14:25
فاقددیدگاه

دست اداره پست ایلام در جیب مردم!

عمده مشتریان این شرکت، آگاهی چندانی پیرامون اختیاری بودن برخی سرویس ها را ندارند و نمی دانند که نیازی نیست برای هر مرسوله‌ای آنها را سفارش داد

پایگاه خبری جامک: در این بازار پرتلاطم که عده ای برای بدست آوردن سود و منفعت انبوه به دنبال سبقت گرفتن از سمت راست بوده و خاکریزهای بی انصافی، بداخلاقی، بی‌توجهی به کسب روزی حلال و…، یکی پس از دیگری توسط این طیف جسور و به زعم خویش زرنگ! در حال فتح شدن است؛ در کمال ناباوری برخی نهادهای عمومی خدمات‌رسان وابسته به دولت نیز تلاش دارند از این قافله عقب نمانده و با شیوه های مختلف در صدد دست درازی به جیب مشتریان خود هستند.

شرکت پست جمهوری اسلامی به عنوان قدیمی‌ترین اداره با سابقه‌ای طولانی در ارائه خدمات‌رسانی مطلوب به مردم، چند وقتی است که در استان ایلام  به روش های گوناگون سعی دارد از هر مرسوله‌ای مبالغ اضافه به صورت نامحسوس و غیر شفاف از مشتریان خود دریافت کند. “پست ویژه بین شهری” از جمله آیتم‌ها و ابزارهای تعریف شده این شرکت در تعرفه های خدمات پستی برای لاپوشانی اضافه دریافتی‌ها در هنگام ارسال مرسوله‌ها است.

عمده مشتریان این شرکت، آگاهی چندانی پیرامون اختیاری بودن برخی سرویس ها را ندارند و نمی دانند که نیازی نیست برای هر مرسوله‌ای آنها را سفارش داد. به عنوان مثال ممکن است برای ارسال یک نامه سرعت مدنظر نبوده و نیاز هم نباشد که حتما روز اول به مقصد برسد، اما بعضی متصدیان باجه های پست بدون هماهنگی با مشتری با تیک «توزیع در روز قبول» وجه بیشتری بابت تسریع دریافت می کنند این در حالی است که سفارش دهنده اطلاع چندانی از این وضعیت ندارد.

براساس اطلاعات دریافتی از برخی مشتریان شرکت پست، بعضا گفته می شود از هر مرسوله بالغ بر ۱۰۰ هزار ریال، بابت «پست ویژه بین شهری» از آنان دریافت شده است. با بررسی تعداد مراجعین روزانه این شرکت، می توان حدس زد که چه ارقام قابل توجهی به این منظور از مراجعین بدون این که خودشان آگاه باشند دریافت می شود.

ثبت تعدادی شکایت از پست ایلام در سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و تشکیل پرونده در این خصوص، اعلام نارضایتی مراجعین به دلیل بالا بودن تعرفه جابجایی مرسوله های ارسالی از مقصد ایلام در مقایسه با سایر استان‌ها، نشان دهنده وارد بودن اشکال اساسی به نحوه خدمت رسانی این شرکت است. اشکالات دیگری بر نحوه خدمات رسانی این شرکت وجود دارد که بیان جزئیات آنها در حوصله این یاداشت نمی باشد.

پیشنهاد می شود شرکت پست ایلام علاوه بر اطلاع رسانی سرویس های اجباری و اختیاری همراه با درج تعرفه‌‌های مربوطه و نصب در معرض دید مراجعین به باجه ها، ترتیبی اتخاذ نمایند تا ثبت سفارش هرگونه خدمت اضافی تنها با استعلام از مشتری و کسب موافقت وی انجام گیرد.

 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.