کدخبر : 8469
سه‌شنبه 19 فوریه 2019 - 23:31
فاقددیدگاه
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

توسعه‌ی فرهنگ زیربنای توسعه‌ی پایدار است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش بودجه 50 درصدی فعالیت های فرهنگی و امور دانشجویی این دانشگاه در سال جاری خبر داد و بیان کرد: فرهنگ زیربنای توسعه‌ی پایدار است و در چند سال اخیر به اهمیت و نقش تاثیر گذار این مقوله توجه بیشتری شده است.

به گزارش جامک، «روح‌الله استاک» در نشست خبری افتتاحیه‌ی سومین جشنواره فرهنگی هنری سیب، اظهار کرد: تا قبل از سال ۹۳ به مقوله فعالیت های فرهنگی توجه زیادی نشد اما از سال ۹۳ به بعد رسالت این حوزه به کلی عوض شده و ماموریت های جدیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و اعمال تصمیم در زمینه‌های فرهنگی باید مبتنی بر علم و دانش و به دور از نگاه‌های سلیقه‌ای باشد، تصریح کرد: جشنواره سیب در امتداد جشنواره بین‌المللی سیمرغ در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود. دکتر استاک اضافه کرد: سومین دوره جشنواره سیب برخلاف دو دور قبل که تنها مختص دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوده در این دوره زمینه مشارکت همه دانشجویان کل دانشگاه های استان ایلام فراهم شده است که خوشبختانه استقبال خوب و قابل تقدیری از این جشنواره شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به تعداد آثار رسیده به جشنواره سوم گفت: از زمان مهلت ارسال آثار یعنی از ابتدای مهر تا پایان دی ماه سالجاری، تعداد  ۳۰۹۰  اثر توسط دبیرخانه جشنواره اعلام  وصول شد که در مقایسه با ۲۰۰ اثر دور اول در سال ۹۴ و ۶۰۰ اثر دور دوم در سال گذشته، آمار بسیار قابل توجه ای است.

دکتر استاک اضافه کرد: آسیب های اجتماعی، فرهنگ سلامت، ازدواج جوانان، حمایت از کالای ایرانی و بخش آزاد،  موضوعات اصلی سومین دوره جشنواره سیب در استان ایلام بوده است. معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ادامه داد: در بخش تئاتر ۳۸ اثر، فیلم ۱۴ اثر، محتوای ادبی ۲۶۸ اثر، هنرهای تجسمی ۲۷۵۸ اثر و موسیقی ۱۲ اثر دریافت شده است.

این مسئول اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه ایلام ۸۳ اثر، دانشگاه پیام نور ۱۵ اثر، دانشگاه فرهنگیان ۳۵ اثر، دانشگاه علمی و کاربردی ۴۰ اثر، دانشگاه آزاد ۸۰ اثر و فنی و حرفه ای ۳۵ اثر  برای شرکت در این رقابت به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند. دکتر روح الله استاک زمان اختتامیه جشنواره را روز چهارشنبه ۸ اسفند ماه سالجاری اعلام کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.