کدخبر : 8437
دوشنبه 18 فوریه 2019 - 14:08
فاقددیدگاه

تلفیق علم و عمل از مهم ترین کارکردهای دانشگاه آزاد است

استاندار ایلام به حرکت دانشگاه آزاد اسلامی بر سمت فعالیت های اشتغالزا، اقتصادی درآمد زا و اشتغال محور تاکید کرد و گفت: تاسیس این دانشگاه یک اتفاق بزرگ بود و تاکنون نیز نقش مهمی در پیشرفت علمی کشور داشته است.

قاسم سلیمانی دشتکی در چهاردهمین نشست هیئت امنای دانشگاه آزاد استان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و موسسان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم دانشگاه تلفیق علم و عمل و ایجاد اشتغال و درآمدزایی است که باید مد نظر قرار گیرد و دانشگاه می تواند در این خصوص نقش تعیین کننده ای داشته باشد.
وی خواستار حرکت دانشگاه به سمت و سو مزیت ها و نیازهای استان و آموزش رشته های مرتبط با ظرفیت های ویژه اشتغال در ایلام شد و افزود: این دانشگاه بایستی به سمت و سوی کارهای اقتصادی روی آورد و در این میان حوزه گردشگری یک انتخاب خوب است.
استاندار ایلام یادآور شد: امروز با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های استان در حوزه گردشگری می توان بر این مهم تمرکز و سرمایه گذاری کرد و دانشگاه آزاد می تواند با تلفیق علم و عمل رابطه معناداری با بازار کار پیدا کند.
سلیمانی دشتکی به واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی و ۱۰۰ هکتار اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: این واگذاری ها در جهت توانمندسازی دانشگاه آزاد صورت گرفته تا بتواند به سمت درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه حرکت کند.
وی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد خواست با تمرکز بر روی فعالیت های پژوهشی و جهت دهی دانشجویان به عنوان آینده ساز و نخبه پرور و مهارت آموزی و توجه به خلاقیت دانشجویان زمینه های پژوهشی و آموزشی آنان را فراهم کنند.
استاندار ایلام، در بدو ورود به دانشگاه آزاد در کنار یادمان دانشمند شهید هسته ای داریوش رضایی نژاد حضور یافت و نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.