کدخبر : 8407
شنبه 9 فوریه 2019 - 0:49
فاقددیدگاه

مدرسه؛ مبدأ تغییر

جامک: عبدالصاحب ناصری - مهرِ ۹۵ بود. مجتمع آموزشی و پرورشی روستایی و عشایری امام علی-ع- با ۱۵ واحد آموزشی، مجموعه ای بود که سرپرستی یک سالهٔ آن به من سپرده شد! تا تکمیل تیم مدیریتی و طراحی برنامه، باید می کوشیدم شناخت مناسبی از فضا، نیروی انسانی و تجهیزات کسب نمایم. در بازدیدها جزئیات امور را نیز به خاطر می سپردم.

عبدالصاحب ناصری
مهرِ ۹۵ بود. مجتمع آموزشی و پرورشی روستایی و عشایری امام علی-ع- با ۱۵ واحد آموزشی، مجموعه ای بود که سرپرستی یک سالهٔ آن به من سپرده شد!
تا تکمیل تیم مدیریتی و طراحی برنامه، باید می کوشیدم شناخت مناسبی از فضا، نیروی انسانی و تجهیزات کسب نمایم. در بازدیدها جزئیات امور را نیز به خاطر می سپردم.
فقر، کهنگی، روزمرّگی، بی انگیزگی و فقدان انسجام، موضوعات پنهانی نبودند که آدمی را به زحمت مکاشفه بکشانند.
اینکه واحدهای آموزشی به نام های بزرگ و مقدسی همچون سیدالشهداء و اسم شهیدان والا مقام نامگذاری شده بودند، اما وضعیت آنها در شأن این نام های عزت آفرین نبود بر وجودم سنگینی می کرد.
آذر ۹۵، پس از تکمیل تیم مدیریتی، برنامهٔ سالانه با دعوت از خبرگان این حوزه تدوین گردید. قبل از آنکه بازوانمان را در هم حلقه زنیم، دل هایمان را برای تلاشی بی ریا و مجاهدتی مقدس، به هم گره زدیم.
چون چنین شد خداوند دل ها را متوجه این جهاد خالصانه نمود و دستان یاریگر فراوانی به مدد ما آمدند.
دبستان ” شهید علی محمد چمنگل ” روستای چشمه داوی
(تصویر الصاقی)، از جمله واحدهای آموزشی بود که به هر چیز، جز مدرسه شباهت داشت.
حیاط خاکی و غیر محصور مدرسه مملو از آلات کشاورزی و به محل نگهداری احشام (گاو و گوساله و …) تبدیل گشته بود و…
به لطف خداوند، توسل به حضرات معصومین، همت بلند و یاری خیٌرین ارجمند و همراهی و کار یدی مجموعهٔ همکاران شاغل در مجتمع و واحدهای تحت پوشش، امروزه دبستان ” شهید علی محمد چمنگل ” همچون سایر واحدهای آموزشی، به سان نگینی بر خاتم روستای چشمه داوی می درخشد و از اهالی روستا، میهمانان و رهگذران دیده نوازی و دلبری می کند. تیم مجتمع امام علی -ع- خداوند را به سبب هدایت هایش در تمهید اسباب این توفیقات، خاضعانه سپاس می گوید.
موجب افتخار است در گذران ایام و ساعات تعطیل، خانوارهای مکرم به همراه فرزندان دانش آموزشان، لحظاتی از گشت و گذار خویش را به بازدید از مدارس مجتمع امام علی-ع- در روستاهای مهدی آباد، چشمه کبود، بلیین، شانکبود، چشمه داوی، قجر و شهرک قدس، اختصاص دهند و علاوه بر بیان مشاهدات، به منظور مطالبه و ترویج فرهنگ زیبا و با نشاط سازی مدارس، تیم ما را در تداوم این تجربهٔ کامیاب خدمتگزاری فرهنگی به هر شکل ممکن یاری رسانند. تیم ما نیز با کمال میل، در به اشتراک گذاشتن این لطف خداوند با مشتاقان گسترش آن، از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.