کدخبر : 8382
دوشنبه 28 ژانویه 2019 - 13:09
فاقددیدگاه

مقام های هوره ایلام مکتوب می شوند

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از چاپ مجموعه هوره های ایلام اثر علی محمد ارسلانی هنرمند، نویسنده، شاعر و پژوهشگر فرهنگ عامه این استان خبر داد.

یونس قیطانی اظهار داشت: این مجموعه شامل تمامی مقام های هوره استان است که علاوه بر مجموعه کتاب در قالب مجموعه فایل صوتی نیز در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.
وی همچنین از حمایت این اداره کل از چاپ مجموعه واژه نامه اقوام مختلف استان اثر پژوهشی کامران محمدرحیمی از نویسندگان و پژوهشگران فعال و برجسته استان و کشور خبر داد و افزود: این مجموعه شامل گردآوری واژگان و اصطلاحات گویش های رایج مربوط به اقوام مختلف استان است که برای نخستین بار در قالب مجموعه فرهنگ نویسی چاپ و منتشر خواهد شد.
معاون ارشاد اسلامی ایلام مجموعه اشعار استاد حشمت منصوری جمشیدی از شاعران و مفاخر کردی سرای استان حاوی تمام دفاتر شعر این شاعر توانمند، مجموعه آثار برگزیده نخستین جشنواره داستان نویسی بومی، محلی رازان و چاپ کتاب گزیده آثار سه دوره جشنواره شعر کردی منال و ملوچگ با طراحی، صفحه آرایی و استفاده از المان های پوشش و فرهنگی بومی استان را از دیگر اقدام های این اداره کل در حمایت از آثار بومی عنوان کرد.
قیطانی تاکید کرد: این اقدام در راستای ضرورت حمایت و صیانت از داشته ها و گنجینه های ارزشمند زبانی اقوام مختلف ایران زمین که مهمترین و قوی ترین ابزار حفظ هویت نسل امروز و انتقال فرهنگ اسلامی، ایرانی به آیندگان است و از طرفی تاکید دولت در خصوص توجه ویژه به فرهنگ و زبان اقوام مختلف ایرانی انجام گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد با حمایت اهالی فرهنگ و هنر استان در زمینه حمایت از آثار فاخر و پاسداشت تلاش خادمان حوزه فرهنگ و هنر اصیل و بومی استان ، این اداره کل بتواند هم به وظایف و سیاست های سازمانی خود عمل کرده و هم رضایت خاطر فرهیختگان دغدغه مند و فعال در زمینه خلق آثار ارزشمند و ماندگار را فراهم کند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.