کدخبر : 8349
جمعه 18 ژانویه 2019 - 23:20
فاقددیدگاه

رویکرد دولت در اعتماد و اتکا به توانایی های داخلی شایسته تقدیر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رویکرد جدید دولت و شخص ریاست جمهوری در اعتماد و اتکا به توان و نیروی داخلی بعد از محرز شدن عدم پایبندی غربی ها به موضوع برجام و پسابرجام ارزشمند و قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: آمریکا با خروج از برجام و تشدید و اعمال تحریم های جدید و اروپایی ها با وقت کشی و عدم قاطعیت در تصمیم گیری نشان داده اند که نمی توان برای موضوع برجام به آنها اعتماد داشت.
وی افزود: با وجود کارشکنی های آشکار غربی ها، برجام و پسابرجام را با وجود آنکه دستاوردهای قابل ذکری در مقابل امتیازهای واگذار شده برای ایران نداشت، متاسفانه برخی از مسئولان و احزاب از این موضوع یک مدینه فاضله برای کشور ساخته اند.
خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه هدف کشورهای غربی و حامیان داخلی آنها و روشنفکران غرب زده وابستگی ایران اسلامی به آنها است، تاکید کرد: تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اتکا به منابع و توان داخلی به جای چشم داشتن و وابستگی به آمریکا و دول غربی است.
کریمی تبار با بیان اینکه دشمن به فراست دریافته است که توان مبارزه نظامی با ایران اسلامی را ندارد، گفت: استکبار با برنامه ها و هجمه های خود در صدد القای حس ناامیدی در بین مردم از آینده نظام و ایجاد فاصله در میان مردم و مسئولان و بزرگنمایی و سیاه نمایی مشکلات کشور برای مردم با هدف ایجاد گرایش مردم به غرب است در حالی که نگاه ما باید تقویت باورهای ملی و اتکا به داشته های داخلی باشد تا دشمن در این هجمه نیز به اهداف شوم خود دست نیابد.
وی افزود: متاسفانه در بین کارگزاران و مسئولان هستند کسانی که بیت المال و اموال عمومی را به نفع خود مصادره و چپاول می کنند و به جای خدمت به مردم در حال زراندوزی و تصاحب اموال بیشتر برای خود و نزدیکانشان هستند البته تعداد این افراد در قیاس با مسئولان خدوم و صدیق و دلسوز به نظام و مردم اندک است و هر چند باید با این تعداد کم نیز قاطعانه برخورد شود.
امام جمعه ایلام با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرای اطهر(س) و ایام فاطمیه به عموم مردم توصیه کرد همچون عزاداران واقعی دوستدار اهل بیت در ایام فاطمیه از برگزاری محافل شادی و جشن اجتناب کنند و در این روزها اقامه عزای حضرت زهرا (س) به صورت فراگیر در اماکن مختلف برگزار شود.
حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه به چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک قیام با مبانی دینی و الهی بود که برخلاف قیام های با اهداف سیاسی و اقتصادی با محوریت اعتلای دین مبین اسلامی و تاسی از نهضت عاشورا شکل گرفت و با شتاب در این چهل سال به دستاوردهایی عظیم ملی و بین المللی دست یافت و حتی مبانی دین اسلام و فرهنگ مبارزه با ظلم را در سراسر جهان و خارج از مرزهای جغرافیایی کشور به همگان معرفی کرد. ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.