کدخبر : 8345
چهارشنبه 16 ژانویه 2019 - 14:22
فاقددیدگاه

خاکبرداری راه دسترسی به غار زینگان پایان یافت

رئیس گروه برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از اتمام پروژه خاکبرداری راه دسترسی به غار زینگان خبر داد.

محمد نورالهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خاکبرداری بخشی از راه دسترسی به غار زینه گان با اعتبار اولیه ۶۰۰ میلیون ریال، طی مدت مشخص شده به پایان رسید.
وی افزود: هدف از عملیات خاکبرداری راه دسترسی به غار زینگان دسترسی آسان گردشگران به این پدیده منحصر به فرد گردشگری است و در صورت جذب اعتبارات ملی بیشتر این راه دسترسی تکمیل تر نیز می شود .
نورالهی ادامه داد: این غار شگفت انگیز که می توان از آن به عنوان یکی از شاخص ترین آثار طبیعی استان ایلام نام برد در ۱۰ کیلومتری بخش صالح آباد واقع است و از مهمترین اماکن گردشگر پذیر این استان به ویژه در ایام تعطیلات نوروز است.
به گزارش ایرنا، غار طبیعی زینگان بیش از ۱۰۰ متر طول داشته و دارای آب فراوان، دهلیزهای آبگیر و قندیل های متعدد است و از آب چک های طبیعی باران طبیعی نقش می بندد و دل به میهمانی خنکی دعوت می کند.
بخش صالح آباد از توابع شهرستان مرزی مهران با دارا بودن آثار ارزشمندی از جمله وجود مرقد مطهر امامزاده علی صالح (ع)، شیخ الیاس، یادمان شهدا، وجود بیش از دهها اثر طبیعی و دیدنیریال سنگ نوشته تخت خان و منطقه باستانی کان گنبد در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر ایلام واقع است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.