کدخبر : 8281
جمعه 28 دسامبر 2018 - 13:22
فاقددیدگاه

احداث زائرسرای ایلامی ها در مشهد شتاب می گیرد

استاندار ایلام از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای ساخت زائرسرای مردم ایلام در مشهد خبر داد و گفت: احداث زائرسرای ایلامی ها در مشهد شتاب می گیرد.

به گزارش جامک به نقل از روابط عمومی استانداری، قاسم سلیمانی دشتکی عصر پنجشنبه در نشست هماهنگی احداث زائر سرای استان ایلام در مشهد مقدس در دفتر امام جمعه ایلام ایجاد زائرسرا را موجب آسایش خاطر زائران ایلامی دانست و افزود: مردم ایلام چون مردم اقصی نقاط ایران محب اهل بیت علیهم السلام هستند و آن جزیی از زندگی مردم بحساب می آید.
وی تاکید کرد: کسانی که دارای اعتقادات قوی هستند در تاب آوری مسائل و مشکلات زندگی استقامت بیشتری دارند و کمتر آسیب می بینند.
استاندار ایلام کارهای فرهنگی را یک سرمایه گذاری خوب در جامعه دانست و افزود: هرچه در راستای امورات فرهنگی خوب عمل کنیم درواقع در جهت تقویت و بیمه شدن جامعه حرکت کرده ایم.
سلیمانی دشتکی تشریح کرد: همیشه در مسائل فرهنگی پیش قدم بوده ام و هر کاری از دستم در این حوزه بر آمده انجام داده ام و در خصوص ایجاد زائرسرا علاوه بر مشارکت مردم و خیران، باید راهکارهای قانونی برای کمک به این طرح نیکو انجام دهیم.
وی به کمک چهار میلیارد ریالی در سال گذشته به زائرسرا اشاره کرد و گفت: امسال نیز حدود پنج میلیارد ریال برای زائرسرا اختصاص می یابد و از منابع عمومی استان و ماده ۱۲ هم پنج میلیارد ریال دیگر اختصاص خواهد یافت و البته تخصیص آن بایست ۱۰۰ درصد باشد.
استاندار ایلام در ادامه ضمن اینکه خواستار کمک گرفتن از موسسات خیریه و بنیاد مستضعفین شد، تصریح کرد: بایست فرصتی برای مشارکت بیشتر مردم و شرکت در این امر خیر فراهم آوریم و از طرفی از خیرین استان و ایلامیان مقیم تهران نیز کمک گرفت.
گفتنی است که زائرسرای ایلامیان در مشهد در زمینی به مساحث ۷۰۰ متر مربع و در ۸ طبقه در فاصله ۲ کیلومتری حرم حضرت امام رضا (ع) ساخته می شود که ظرفیت اسکان ۲۵۰ نفر در شبانه‌روز را خواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.