کدخبر : 8270
چهارشنبه 26 دسامبر 2018 - 14:49
فاقددیدگاه

شناخت و درک مخاطب از مهم ترین نیازهای روابط عمومی است

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: مهمترین پدیده در نظام جهانی صدای مردم و افکار عمومی است و روابط عمومی ها با درک و شناخت نیازهای مخاطبان باید رابط بین مردم و دستگاه اجرایی باشند.

محمد نوذری روز سه شنبه در نشست روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان با محوریت فضای مجازی اظهار داشت: هم اکنون با فرآیندهای سیاسی و اجتماعی تازه ای مواجهیم و با گذشت هر دوره از تاریخ مطالبات سیاسی مردم متفاوت می شود.
وی با بیان اینکه امروزه روابط عمومی یک نگرش مهم در نظام جهانی است، افزود: یکی از مهمترین شاخص های روابط عمومی شناخت مخاطب و درک نیازهای آن است چرا که امروز نگاه مردم به بسیاری از مسائل متفاوت شده و نسخه دهه ها و سال های گذشته را نمی توان برای اکنون اجرا کرد.
نوذری یادآور شد: روابط عمومی نوعی هنر و تخصص است و مسئول روابط عمومی خود باید یک کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشد و با دانش روز این حوزه را مدیریت کند.
نوذری تاکید کرد: روابط عمومی ها قدمتی به اندازه تاریخ بشری دارند و در نظام های دموکراتیک صدای مردم بسیار مهم و روابط عمومی ها هماهنگی بین مردم و مسئولان را شکل می دهند.
معاون استاندار ایلام با اشاره به قدرت فضای مجازی در جامعه امروزی عنوان کرد: فضای مجازی هم فرصت است هم آسیب اما می توان از فرصت های آن به بهترین شکل استفاده کرد چرا که امروز مردم هر موضوعی را براحتی نمی پذیرند بنابراین باید سعی شود با زبان آنان سخن گفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: یک کارشناس روابط عمومی باید بداند که در اطرافش چه می گذرد و تحلیل گر مسائل مختلف اطراف خود باشد باید مخاطب خود را بشناسد و از جایگاه خود نیز دفاع کند.
نوذری به جامعه جوان کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به جوان بودن کشور ما پویایی، خلاقیت و ایده های بسیار نو و خاصی وجود دارد و باید با شناخت مخاطبان خود بتوانیم انتقال دهنده مفاهیم درون جامعه به مدیران دستگاه ها باشیم.
مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: در حوزه روابط عمومی باید با ایجاد یک نگاه جدید تغییراتی صورت گیرد و سدی که مقابل روابط عمومی قرار دارد و مانع توسعه و پیشرفت این حوزه شده را از میان برداریم.
آیت قیصربیگی با بیان اینکه روابط عمومی ها رابط مردم و دستگاه های اجرایی هستند، افزود: هر مجموعه و مدیری که رابطه خوبی با روابط عمومی نداشته باشد در ارتباط با مردم در حال شعار دادن است.
وی تاکید کرد: روابط عمومی باید مهمترین حوزه و با اهمیت ترین بخش یک دستگاه باشد در غیر اینصورت دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد و مدیران برای داشتن خروجی و ارائه عملکرد خود باید به رسالت خطیر روابط عمومی توجه کرده و اهمیت آن را بدانند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: عدم اجرای نقش صحیح روابط عمومی ها باعث ایجاد خلا در این حوزه شده و اگر دستگاهی به دنبال توسعه است اما روابط عمومی ضعیفی دارد موفق نخواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام با بیان اینکه روابط عمومی باید مشاور و امین مدیر دستگاه اجرایی باشد، یادآور شد: مدیران به جایگاه خاص روابط عمومی ها و اهمیت اطلاع رسانی آنها در خصوص دستگاه های اجرایی توجه ندارند و باید از شعار زدگی در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات خارج شوند.
قیصربیگی با تاکید بر رصد فعالیت های مدیران در حوزه ارتباطات گفت: گزارش دستگاه های اجرایی به استاندار و مشاور وزیر کشور منتقل خواهد شد، باید با تعامل و همکاری مسئولان فضای امید و نشاط را در جامعه گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران فعالیت های خود را از دید روابط عمومی پنهان می کنند، تصریح کرد: رسانه ها باید نقش خطیر و انتظاراتی که در این حوزه وجود دارد را به اطلاع جامعه برسانند و روابط عمومی ها نیز با اشراف کامل به فعالیت های سازمانی اطلاعات را به گوش همه برسانند.
به گفته وی عده ای با تخریب مسئولان به بهانه دفاع از دولت و مردم رویکردهای مثبت دولت را نادیده گرفته و پنهان می کنند و با سیاه نمایی و بیان ضعف ها جامعه را دچار یأس و نا امیدی می کنند.
قیصربیگی تاکید کرد: با ورود مثبت و پرقدرت در فضای مجازی از تخریب و انتقادات ناعادلانه جلوگیری کنیم و برای حفظ نظام باید پشت سر ولایت حرکت کنیم. منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.