کدخبر : 8258
دوشنبه 24 دسامبر 2018 - 8:40
فاقددیدگاه

تشکل های غیر دولتی بازتاب دهنده صدای مردم هستند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با ذکر اینکه سمن‌ها در افزایش مشارکت اجتماعی در طرح های توسعهجامعه موثرترین نقش را دارند تصریح کرد: تشکل های غیر دولتی بازتاب دهنده صدای مردم هستند.

به گزارش ایرنا محمد نوذری عصر یکشنبه در آیین آغازین سومین دوره توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد منطقه ۴ کشور در محل سالن جلسات هتل زاگرس ایلام اظهار داشت: بدون استفاده از توان تشکل های غیر دولتی توسعه محقق نمی شود.
وی یاد اوری کرد: سازمان‌های مردم نهاد برای نخستین بار در سال ۱۹۴۵ با عنوان اعلامی سازمان ملل نامگذاری شدند و سازمان‌هایی مانند عفو بین‌الملل، صلیب سرخ جهانی و انجمن بین‌المللی آزادی از جمله این تشکل های غیردولتی هستند که فعالیت عام‌المنفعه دارند.
معاون استاندار ایلام افزود: سمن‌ها با قدمتی دیرینه در قالب، مساجد، هیئت‌های مذهبی یا همان نهادهای غیردولتی سنتی در ایراند فعال بوده‌اند و از نمونه‌های جدید می‌توان به صندوق‌های قرض‌الحسنه، خیریه‌ها، انجمن‌های اسلامی، اتحادیه‌ها، اصناف، نظام‌های‌ مهندسی و صنفی در ایران را نام برد که توانسته‌اند نسبت به مشارکت اجتماعی پیشگام و موفق باشند.
نوذری تصریح کرد: در جهان امروز دولت‌ها توانایی به مقصد رساندن وظایف خود را بدون مشارکت اجتماعی ندارند و تنها با ایجاد سمن‌ها افزایش مشارکت اجتماعی، پیشرفت و توسعه جامعه تحقق یافتنی است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به مردمی بودن سمن‌ها تصریح کرد: با توجه به مردمی بودن نهادها، غیردولتی بودن و عدم وابستگی سیاسی و سازمانی و همچنین قوی بودن پایگاه اجتماعی سمن‌ها در افزایش مشارکت اجتماعی، پیشرفت و توسعه جامعه مهم‌ترین نقش را دارند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.