کدخبر : 8233
سه‌شنبه 18 دسامبر 2018 - 15:21
فاقددیدگاه

بهارستانی ها! پیام این ویدیو را بگیرید، فرصت جبران نیست

جامک: مهدی کاکاخانی انتشار ویدیو مجادله کلامی بین یکی از کارمندان گمرک جمهوری اسلامی با "محمدباسط درازهی" نماینده مردم شریف شهرستان سروان از توابع استان سیستان و بلوچستان و متعاقب آن اقدام جالب توجه یک نفر از مراجعین برای بیرون کردن این نماینده از آن مکان به شیوه ای نامتعارف، واکنش های زیادی را در سطح افکار عمومی و شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است.

این قضیه چنان بیخ پیدا کرده که وزیر امور اقتصاد و دارایی روز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مساله باید کامل بررسی شود و درباره این که چه کسی باید عذرخواهی کند تصمیم گیری خواهد شد.

بدون شک این رفتار و نمونه های مشابه مورد پذیرش نیست. اما آیا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با مشاهده این کلیپ کوتاه و دیالوگ های رد و بدل شده بین طرفین، توانستند پیام افکار عمومی جامعه ایران را دریافت کنند؟! به راستی نمایندگان مردم می توانند درک کنند که الان ذهنیت جامعه نسبت به آنها چگونه است؟! اصلا آیا احساس می‌کنند که نماینده مردم هستند؟ تاسف بار این است که چرا یک نماینده مجلس نبایستی آداب و شیوه برقرای یک ارتباط صحیح در کمال حفظ ادب و احترام و همچنین تشریفات لازم برای انجام دیدارها و ملاقات های مهم کاری را بجای آورد؟!

این ویدیو نکته های فراوان دارد و نیازمند کنکاش و بررسی بیشتر است. توصیه می شود تا دیر نشده نمایندگان به وظایف اصلی خود برگردند و به معنای واقعی نقش نمایندگی را ایفا کنند. امیدواریم نشر این ویدیو منجر به تکرار رفتارهای مشابه با سایر نمایندگان در دیگر نقاط کشور وحوزه های انتخابیه نشود.

در وضعیت موجود؛ مشکلات معیشتی مردم مخصوصا قشر حقوق بگیر، معضلات اجتماعی، گرانی، فقر، بیکاری، فساد اداری، تبعیض، فاصله طبقاتی، رکود حاکم بر فضای کسب و کار، فامیل پروری و انتصابات خانوادگی، سالاری و سروری ژن های خوب در ارکان مهم کشوری و….  نمونه های مهمی هستند که به راحتی در حال ایجاد شکاف و گسست جبران ناپذیر در جامعه است. به لطف گسترش رسانه های اجتماعی حتی دانش آموزان ابتدایی نیز بر امور مهمی که در این کشور می گذرد واقف هستند پس نمی توان بپذیریم که نماینده های مردم از این امور آگاه نیستند اما پاسخ به این سوال که چرا کاری انجام نمی دهند و در کنار مردم نیستند، کلید حل این معماست.

شاید برخی از نمایندگان هنوز نمی دانند که عمر مجلس دهم نیز رو به اتمام است و روزهای باقیمانده از این مجلس هم به سرعت در حال سپری شدن است. بنابراین ممکن است  این کلیپ تلنگر خوبی باشد برای آنان که بدانند فرصت زیادی برای جبران کارهای نکرده را ندارند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.