کدخبر : 8171
دوشنبه 3 دسامبر 2018 - 8:26
فاقددیدگاه

با رفتارهای محفلی و واکنش های بچه گانه، کام مردم را تلخ نکنید!

جامک: این روزها در همه محافل خصوصی و جمع های عمومی تحرک و پویایی شهر به واسطه برنامه محوری شهردار و هم افزایی شورائیان برای خروج شهر از شرایط خاکستری و دستیابی به شاخص های یک شهر در خور شأن شهروندانش، به بحث اول افکار عمومی تبدیل شده است.

بدون تردید تضاد های فکری و غیر همسان بودن نظرات در نهادهای شورایی یک امر کاملا طبیعی بوده و همین خصلت ها می باشد که باعث پویایی و حرکت به سمت کنش‌های مثبت می شود. اما در برخی موارد دخیل نمودن علایق شخصی و ترجیح دادن منافع فردی بر عواید عمومی می تواند تبعات گرانی بر جامعه هدف تحمیل نماید.

براساس اخبار منتشر شده از جلسه عصر امروز (یکشنبه ۱۱ آذرماه) شورائیان و شهردار ایلام، مطالبی از جانب یکی از اعضای همیشه مخالف شهردار در سطح رسانه های مجازی دال بر درگیری فیزیکی شهردار با وی منتشر شد که برای صحت و سقم این ماجرا، طی گفتگوی تلفنی با “مظفر میرزاد” جزئیات را جویا شدیم. سخنگوی شورای اسلامی شهر ایلام به خبرنگار جامک گفت: اخبار پیرامون ایجاد درگیری فیزیکی در جلسه شورا و شهرداری ایلام به هیچ وجه صحت ندارد. وی با اشاره به زمینه های شکل گیری این خبر و دلایل نشر اینگونه اخبار اضافه کرد: یک واحد دکه عرضه تنقلات و اقلام فرهنگی بیش از نه سال است بدون قرارداد و پرداخت اجاره بها به واسطه رفاقت و دوستی با یکی از اعضای شورا در پارک کودک مستقر شده و به دلیل موقعیت قرارگیری این دکه در وسط چمن ها، با هر بار ترمیم و بهسازی فضای اطراف اما به واسطه تردد مشتریانش موجب تخریب فضای سبز می شود.

میرزاد اضافه کرد: برهمین اساس از طریق شهرداری به صاحب این دکه برای جابجایی به نقطه ای دیگر پارک توصیه شده اما صاحب این واحد به تذکرات شهرداری اعتنا ننموده و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. میرزاد ادامه داد: با مطرح شدن ساماندهی و مسائل عمرانی پارک کودک در جلسه عصر امروز، این موضوع وارد بحث های شورا شد و همکار شورایی حامی این دکه‌دار با فضا سازی، طرح موضوعات حاشیه ای قصد ایجاد تنش در جلسه شورا را داشت که با هوشیاری و وساطت سایر همکاران این برنامه خنثی شد. وی بیان داشت: در کمال تعجب، این فرد در پایان جلسه با برخی رسانه ها پیرامون برخورد فیزیکی مصاحبه کرده که هرچند چنین اقداماتی از سوی وی مسبوق به سابقه است اما باز هم این رفتار و اقدامات او جای ابهام فراوان دارد؟!

با توجه به اظهارات سخنگوی شورا،  به نظر می رسد برخی از اعضای شورای اسلامی شهر ایلام که در ابتدا با انتخاب دکتر طالب صادقیان مخالف بوده، حال با وجود شرایط پیش آمده و عملکرد خوب دکتر صادقیان در نزد افکار عمومی و شروع فعالیت های عام محور و فراگیر، پذیرش این وضعیت برای آنان سخت‌تر شده و در ادامه مسیر برای ناکام گذاشتن طرح ها و تلخ نمودن کام مردم از حلات و شیرینی خدمات رسانی مطلوب شهرداری تلاش می کنند. توصیه می شود این اعضا به جای پرداختن به حواشی و انجام کارهای عوام فریبانه و همچنین مصادره کارها و طرح های مثبت به نام خویش، کمی با سایر اعضای شورا همراه شوند و در جهت خواست مردم و رفع مشکلات شهر تشریک مساعی نمایند.

کلام آخر اینکه؛ مخالفت و یا اعلام موافقت تک تک اعضای شورا با هر طرح و برنامه ای حق طبیعی آنهاست. هیچ کسی حق ندارد آنها را به خاطر اعلام نظرشان مورد مواخذه و یا سرزنش قرار دهد. اما وقتی موضوعی به رای اکثریت تبدیل شد بایستی همه احترام بگذارند. هرگونه رفتار سینوسی، نشر اخبار ناصحیح و فضا سازی غیر متعارف، جز آسیب رساندن به جامعه و تحمیل خسارت به مردم نتیجه دیگری به دنبال نخواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.