کدخبر : 8158
شنبه 1 دسامبر 2018 - 0:03
فاقددیدگاه

باز شناسی حاج یادگارها نیاز کنونی جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه شهدا مفاخر و سند افتخار ما هستند، گفت: بازشناسی شهدایی امثال شهید حاج یادگار امیدی نیاز کنونی جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار شامگاه پنجشنبه در یادواره سردار شهید حاج یادگار امیدی اظهار کرد: این شهید بزرگوار با ورود به دنیای جهاد به تمام امور دنیوی پشت پا زد و جان خود را با خدا معامله کرد.
وی یادآور شد: شهید حاج یادگار به عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ ۱۱ امیرالمومنین(ع) که نیازمند چابک ترین، شجاع ترین و تیزبین ترین نیروها بود ساعت ها در خطوط دفاعی دشمن کار شناسایی را انجام می داد.
امام جمعه ایلام گفت: این شهید بزرگوار ساعت های متمادی در مناطق سخت گذر پیاده روی کرده و از میادین مین، دوربین ها و سنگرهای کمین دشمن عبور و به پشت جبهه آنها نفوذ می کرد تا اطلاعات لازم را در اختیار فرماندهان قرار دهد.
حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: شهید حاج یادگار به حدی شجاع و دلاور بود که در یکی از عملیات های شناسایی در کنار توپخانه دشمن بعثی به استراحت پرداخت.
وی اضافه کرد: این شهید بزرگوار هیچگاه عقب نماند و خسته نشد و آنچنان تیزبین، زیرک و متخصص در کار شناسایی بود که هیچگاه حتی در شب مسیر خود را در هلت های سخت گذر مناطق عملیاتی مهران که در روز هم پیمودن آنها کار بسیار سختی بود، گم نکرد.
امام جمعه ایلام افزود: عملیات های مبتنی بر گزارش این مرد شجاع و مخلص خدا که هیچگاه در زمان حیات اجازه نداد شاهکارهایش بازگو شود، جای هیچگونه شک و شبهه ای برای فرماندهان نداشت.
حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: شهید حاج یادگار در هنگام خطر و در سخت ترین شرایط جلودار بود و آنچنان با طمانینه و آرامش نیروها را هدایت می کرد که به علت بی احتیاطی در دام دشمن نیفتند.
وی تاکید کرد: حاج یادگار به موقع درخشید، برای ما الگو شد و در کمال ناباوری ملکوتی شد و اکنون ما هستیم و تکلیفی که در برابر شهدا داریم و مواظبت کنیم زرق و برق دنیا ما را از این تکلیف غافل نکند.
وی افزود: همه ما مدیون و بدهکار شهدا و خانواده های شهدا هستیم و نسل جوان باید این بزرگان را بشناسند و به آنها افتخار کنند.
به گزارش ایرنا، یادواره سردار رشید اسلام شهید حاج یادگار امیدی در ۳۴ امین سالگرد شهادت این شهید گرانقدر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، جمعی از مسئولان، همرزمان و خانواده شهید در مسجد حضرت عباس(ع) ایلام برگزار شد.
در این یادواره سردار آسیابانی قائم مقام قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه پاسداران از همرزمان سردار شهید حاج یادگار امیدی به ذکر خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت.
همچنین از محمدعلی قاسمی نویسنده کتاب یادهای یادگار خاطرات و زندگینامه سردار شهید حاج یادگار امیدی تقدیر شد.
شهید یادگار امیدی در پاییز برگ ریز سال ۱۳۶۴ در هشتمین روز از آذر در حالیکه تنها ۳۰ بهار از عمرش می گذشت در منطقه عملیاتی ‘کولگ مهران’ در مصاف با مزدوران از خدا غافل فرسان موسوم به گوش برها، لباس سرخ فام شهادت را جایگزین لباس خاکی رنگ فرماندهی اطلاعات عملیات جنگ کرد و شادمانه و سبک بال به دیدار معبود پر کشید.
نکته قابل ذکر اینکه در زمان تشیع پیکر پاک و مطهر این فرزند دلاور خطه ایلام برای نخستین بار سپاه از گروه موزیک و مارش نظامی استفاده کرد و حضور نیروهای ارتش در کنار سپاه در آن روز بسیار چشمگیر بود.
از شهید یادگار امیدی دو فرزند دختر و یک فرزند پسر بهیادگار مانده است، دو برادر این شهید بزرگوار نیز افتخار جانبازی در راه میهن و کشور را از آن خود کردند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.