کدخبر : 8081
جمعه 16 نوامبر 2018 - 21:16
فاقددیدگاه
‍ معاون عمرانی استانداری ایلام در جمع مردم روستای گله‌جار:

توسعه زیرساخت روستاها رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس را ممکن می سازد

معاون امور عمرانی استانداری ایلام روز پنج شنبه با حضور در جمع اهالی روستای گله‌جار از توابع بخش چوار، از وجود ظرفیت و پتانسیل نیروی انسانی تحصیلکرده و موثر این روستا به عنوان امتیازات ارزشمندی یاد کرد و اظهار داشت: این روستا مهد پرورش نیروی انسانی کارآمد می باشد.

به گزارش #جامک: “احمد کرمی” خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت روستاها به رونق اقتصادی و ایجاد انگیزه برای مهاجرت معکوس کمک فراوانی می کند. معاون امور عمرانی استانداری ایلام اظهار داشت: محدودیت های مالی باعث شده است که امکان پاسخگویی به همه مطالبات مردم سخت شود اما با اولویت بندی مشکلات و رفع آنها می توان زمینه رضایت مندی مردم را فراهم نمود. وی خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبار لازم برای تامین آب شرب بهداشتی و سالم مورد نیاز ساکنین روستای گله‌جار جزء این اولویت ها قرار گرفته است. این مسئول بیان کرد: ساکنین روستای گله جار سالهاست که از مشکل بی آبی رنج می برند اما به تمهیدات پیش بینی شده از طریق بهسازی سرچشمه و ساخت مخزن ذخیره آب جدید در آینده نزدیک این مشکل به کلی مرتفع می شود. دکتر کرمی اضافه کرد: برای رفع مشکل کم آب این روستا اعتبارات لازم تخصیص یافته و فرایند واگذاری پروژه به پیمانکار انجام شده است.

معاون استاندار ایلام در ادامه این سفر، از مراحل ساخت مسجد امام حسین (ع) این روستا بازدید و اظهار داشت: مسیر اسلام آبادغرب به ایلام از سمت ایوان به عنوان یکی دیگر از مسیرهای استاندارد و مناسب برای دسترسی به مرز بین‌المللی مهران نقش مهمی در آسان سازی تردد زائرین مخصوصا در ایام اربعین را دارد. وی با ابراز خوشحالی از تلاش ارزشمند مردم و خیرّین در امر ساخت این مکان مقدس بیان داشت: تکمیل و تجهیز این بنا می تواند خدمات دهی به زائرین را بهبود ببخشد.

احمد کرمی در ادامه پیگیری رفع مشکلات عنوان شده از پیشروی رودخانه فصلی ضلع غربی روستا به سمت منازل مسکونی ابراز نگرانی کرد و عنوان داشت: این مساله بایستی به صورت جدی در دستور کار مسئولین و نهادهای مربوطه قرار گیرد. وی از مدیران جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بنیاد مسکن خواست برای جلوگیری از وقوع حادثه ای ناگوار و حفاظت از جان و مال ساکنین منازل چسبیده به محل ریزش دیواره های رودخانه، راهکار اساسی ارائه نمایند.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام پروژه چهار خطه شدن مسیر چوار تا تونل پیامبر اعظم(ص) به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز را از اقدامات مهم این دولت برای توسعه و تکمیل زیرساخت های اربعین دانست و اضافه کرد: آسفالت باند کندرو، طراحی و ایجاد دوربرگردان در ابتدا و انتهای روستا، ایجاد راه دسترسی به زمین های کشاورزی و همچنین ایمن سازی مسیر تردد عابرین پیاده را از موارد اساسی انجام نشده برشمرد و تاکید داشت: اداره راه و شهرسازی به عنوان متولی بایستی در جهت رفع این نواقص از طریق پیمانکار پروژه اقدام نماید.

فرماندار ایلام نیز در جریان این بازدید اظهار داشت: مبلغ دو میلیارد ریال اعتبار برای ساخت منبع ذخیره آب اختصاص یافته است. “معروف بسطامی” خاطر نشان کرد: احداث باند کُندرو ایلام در محدود روستا نیز انجام می شود. وی اضافه کرد: برای ایمن سازی روستا از سیلاب های فصلی با همفکری کارشناسان و تشکیل جلسات تخصصی با دستگاه‌های مرتبط به دنبال راهکاری اساسی خواهیم بود.

فرمانده پلیس راه استان ایلام از ضرورت ایمن سازی راه جدید چوار به سمت ایوان سخن گفت و اضافه کرد: طرح های کارشناسی و پیشنهادهای اصلاحی برای اجرای و رفع نواقص به کارگروه تخصصی مرتبط از سوی پلیس راه استان ارائه شده است. سرهنگ “رضا همتی زاده” عنوان داشت: در صورت عدم توجه به ایمن سازی مسیر عبوری از روستا در آینده شاهد وقوع حوادث ناگواری خواهیم بود که بایستی در همین ابتدا که پروژه در حال جریان است، رفع این نواقص در دستور کار قرار گیرد.

اضافه می شود در برنامه بازدید از روستای گله جار، فرماندار ایلام، مدیر کل بحران استانداری، فرمانده پلیس راه استان، بخشدار چوار، مدیر کل راه و شهرسازی، مدیرآبفار شهرستان ایلام، مدیر بنیاد مسکن شهرستان ایلام و جمعی از معاونین و کارشناسان سازمان های خدمات رسان معاون امور عمرانی استانداری ایلام را همراهی کردند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.