کدخبر : 8023
یکشنبه 4 نوامبر 2018 - 15:12
فاقددیدگاه

سرمایه های انسانی دفاع مقدس را قدر بداریم

در اولین فرصت یکی از میادین و یا بلوارهای جدید التاسیس شهر ایلام را مزین به نام این شهید والامقام کنند تا انشاءالله نام و یاد "حاج حسین قادری" به فضای محیطی شهرمان جلوه ای آسمانی بخشد.

جامک/ مهدی کاکاخانی

جمعیت خروشان خیابان های شهر ایلام در صبح روز شنبه ۱۲ آبانماه ۱۳۹۷ نشان داد که این مردم با وجود همه کاستی ها و درگیر بودن با مشکلات سخت اقتصادی، اما همچنان قدردان سربازان وطن هستند.

حضور پر شور اقشار مختلف، نمایندگان گروه های سیاسی با تفکرات متفاوت، مردم ایلات و طوایف سراسر استان، مقامات سیاسی و انتظامی و مدیران و کارگزاران دولتی در مراسم تشییع پیکر پاک شهید “حاج حسین قادری” فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس، درس بزرگی است برای همه ما تا بدانیم کسانی که با نیت خالص برای مردم کار کنند و هیچگاه اجازه ندهند یک قدم از مردم فاصله داشته باشند، مردم هم آنان را عزیز خود می دارند کاری که برای زنده یاد حاج حسین قادری انجام دادند.

شهید حسین قادری از جمله کسانی بود که سال ها به دور از ظاهر نمایی و گریزان از دوربین رسانه های خبری، در گمنامی از کیان کشور حراست نمود. او در کنار مرزداری و پاسداری، با منش و اخلاق نیکو قلب های زیادی را تسخیر کرد اما افسوس که این مرد آسمانی در زمان حیاتش به جامعه معرفی نشد.

به نظر می رسد تعداد “حاج حسین های” جامعه امروزی ما در حال کم شدن هستند. آنان یکی پس از دیگری به آرامی به سوی همرزمان شهیدشان می شتابند و بعد از سفر ابدی شان تازه می فهمیم فقدان این سرمایه های بزرگ چه زیان بزرگی برای جامعه می باشد.

شوربختانه بعد از گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، حاج حسین ها به عنوان سرمایه های ارزشمند دوران دفاع مقدس کمتر کسی آنها را می شناسد. با وجود اختصاص بودجه های کلان فرهنگی به نهادها و سازمان های متولی،  اما تلاشی برای معرفی شجاعت، مردمداری، پاکدستی و نیک سیرتی این مردان خاص صورت نمی گیرد.

بدتر از استمرار گمنامی سرمایه های انسانی هشت سال دفاع مقدس، متاسفانه نام سرداران شهید ما هم فقط در جغرافیای ایلام مانده و در سطح کلان کمتر کسی سرداران شهید ایلامی را می شناسد.

بی جا نیست که نقدهایمان را متوجه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان ایلام بدانیم. سازمانی با منابع وسیع و بهره مند از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مناسب اما فاقد عملکرد قابل دفاع و اثرگذار.

کلام پایانی پیشنهاد می شود، شهردار فرهنگی با دانش و خوش فکر و همچنین اعضای فعال و سختکوش شورای اسلامی شهر ایلام، در اولین فرصت یکی از میادین و یا بلوارهای جدید التاسیس شهر ایلام را مزین به نام این شهید والامقام کنند تا انشاءالله نام و یاد “حاج حسین قادری” به فضای محیطی شهرمان جلوه ای آسمانی بخشد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.