کدخبر : 7977
یکشنبه 28 اکتبر 2018 - 14:42
فاقددیدگاه

تاکید امام جمعه‌ی ایلام بر تکمیل پروژه‌های مسیر زیارت اربعین

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام با بیان اینکه برای اولین بار است که چنین استقبال باشکوهی از مراسم اربعین حسینی(ع) می‌شود گفت: در تکمیل طرح‌های عمرانی فاصله می‌اندازیم تا در سال های آینده زائران با آرامش بیشتری در این مراسم شرکت کنند
Default Icon

حجت‌الاسلام “الله‌نور کریمی تبار” در نشست قرارگاه مقدم اربعین ناجا اظهار کرد: زائران بهترین قاضی هستند و می‌توانند در خصوص مدیریت و نحوه برخورد نمره دهند که در روند آینده دنیا و آخرت ما تاثیرگذار است .

وی با بیان اینکه از همه کسانی که به نحوی در خدمت زائران اباعبدالله الحسین(ع) بودند و خدمت کردند تشکر می کنم یادآور شد: در این مأموریت بزرگ و جهانی، هم تجارب مثبت و هم منفی حاصل شد که اولین کار ما این است این تجارب را روی هم گذاشته و برای سالهای آینده برنامه‌ریزی مناسب تری داشته باشیم .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام تصریح کرد: طرح های عمرانی و نیمه تمام بایستی هرچه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسد و در روند اجرای آن نباید فاصله ایجاد شود تا در آینده هم زائران با راحتی تردد کنند و هم مسئولان دغدغه‌ای نداشته باشند .

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان با بیان اینکه نیروی انتظامی در ماموریت اربعین حسینی در لبه هجمه قرار داشت و گاهاً انتقاداتی شد، گفت: تلاش های این نیرو در برقراری امنیت و آرامش زائران ستودنی است.

استاندار ایلام گفت: در مسئله اربعین همه دستگاهها به خوبی پای کار بودند که در این میان پلیس نقش بسیار پررنگی در مدیریت تردد و امنیت زائران ایفا کرد  ./منبع: ایسنا

 

 “قاسم سلیمانی دشتکی”استاندار ایلام،نیز در جلسه این قرارگاه اظهار داشت: تا ساعت ۱۶ امروز (شنبه- ۵ آبان) یک میلیون و ۳۴ هزار و ۵۰ نفر از مرزهای مهران عبور و وارد کشور عراق شدند .

وی ادامه داد: همچنین تا این ساعت ۱۷۰ هزار زائر نیز از طریق مرز مهران پس از شرکت در مراسم اربعین وارد کشور شده اند .

سلیمانی خاطرنشان کرد: در بحث اعزام زائران برخی مشکلات از قبیل کاپوتاژ (تردد خودرو به عراق) برای اتوبوس ها و خودروهای شخصی و همچنین تامین ارز ایجاد شد که با تلاش بسیار و رایزنی های صورت گرفته با مقامات عراقی مرتفع شد .

استاندار ایلام با بیان اینکه آمادگی لازم برای بازگشت زائران وجود دارد، گفت: روز پنجشنبه قبل (سوم آبان) ۲۱۶ هزار تردد ورود و خروج از مرز مهران داشتیم که ممکن است همین شرایط در هنگام بازگشت نیز رخ دهد .

وی گفت: همه دستگاه ها و سازمان ها باید با اتحاد و همدلی کمک کنند تا مسئله بازگشت نیز به خوبی مدیریت و زائران روانه مقصد خود شوند .

سلیمانی یاداوری کرد: برای کنترل بیماری احتمالی برخی از زائران نیز هلال احمر و شبکه بهداشت باید در حالت آماده باش قرار داشته باشند و خدمات لازم را به این افراد ارائه کنند .

استاندار ایلام با اشاره به پارک حدود ۲۰۰ هزار خودرو در سطح شهر و پارکینگ های مهران، خواستار رفع مشکلات پایانه برکت این شهر نیز شد .

وی در پایان از تلاش همه دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح و خصوصا نیروی انتظامی قدردانی کرد

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.